Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8965
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door kampo »

ellan vannin schreef:Vandaag laatste onderdelen voor remmen update (van originele voorremmen VW T5, naar 340 mm remschijven met 2 zuigers per remklauw en grotere remblokken van VW T5 biturbo) binnen gekregen. Wanneer het niet te fris is in de garage volgende week maar eens beginnen met ombouwen. :D
Ik ben erg benieuwd of je het goede rem resultaat van je voorganger met T5 gaat bevestigen.
Groeten Kampo
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Arie55 »

spoiler alert!

Niet bepaald vandaag, meer de afgelopen tijd: ontwerp gemaakt voor een tafel die draai- en schuifbaar is t.o.v. zijn poten (ong.prijs 50 euro), een magnetron gekocht die in het bovenkastje van de keuken past, waarvan er eerst een 3D model gemaakt is met de exacte maten van het keuken kastje en zo de afmeting van een goedkope magnetron afmetingen bepaald, een zekeringmonitor ontworpen (8 of 16 zekeringen of meer) en pcb gemaakt die nog gebouwd en getest moet worden, een wifi mast (hoogte in stappen van de buislengte, prijs afhankelijk van de tweedehands markt) ontworpen van uitzonderlijk goedkope materialen. Al dit kan gemaakt worden 'gewoon op de keukentafel' met gering aantal gereedschappen.

Dit al zal met foto's uitgebreid aan bod komen. Blijf aan uw toestel gekluisterd..... of nee, ga op reis!

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22952
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Haakjes overal.
Gaten in de zij-geleiders van de verduisterings-rollo's geboord zodat ik ze op meer standen kan zetten.
Ontdekt waar een vage schakelaar voor is, dankzij forum-genoten.
Geconstateerd dat de voorruit buitenisolatie nog ongeveer past. Isaan de zijruiten net te kort dusmaar een stukaanzetten een keer.
jansloos
Berichten: 6878
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Arie,

Voor een WiFi mast, als de antenne niet te zwaar is, kun je ook een oude lange glasvezel hengel gebruiken. Verkrijgbaar in de beter gesorteerde kringloopwinkels.
Het eerste deel kun je er uit laten.

Sterk, licht en goedkoop.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Arie55 »

Daar heb ik ook naar gekeken. Mijn ontwerp is welles waar wat zwaarder, maar beduidend stabieler. Er dient immers een WiFi antenne van een 1.6m met een gewicht van een paar kg op gemonteerd. Allemaal niet zo geweldig spannend of wind gevoelig. Het nadeel (als je daarvan kan spreken) is dat een hengel, qwa diameter niet bijzonder gedimensioneerd is. Als je het 'up and running' ziet, zal het 'kwartje' vallen. Ik hou het expres vaag omdat de onderdelen niet erg vaak tweedehands voorbij komen en ik er nogal wat van nodig heb. Het verziekt de markt :wtf: :DD

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
javader
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 18:26
Locatie: Velsen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door javader »

Arie, misschien heb je er wat aan, ik gebruik daarvoor de telescoopsteel van een verfroller, aluminium,
voor weinig bij een bouwmarkt.
"Alles gaat in wezen in principe eigenlijk helemaal nergens over"
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22952
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Ik vond dat de drukpomp nogal wat herrie maakte. Zeker omdat een drukvat ontbreekt. Pulseren.
Kort onderzoek wees uit dat de pomp wel op rubbers was gemonteerd (op de watertank) maar dag ie ook tegen de plank aanlag waar de boiler op staat. En die plank weer tegen de wand van de badzaal. Klankkast..
Beetje hout weggehaald. Scheelt een boel!
Binnenkort het reeds klaarliggende drukvat monteren.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4387
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

Het leek mij anders een redelijk recente en complete camper die je hebt gekocht, is er zoveel niet naar je zin?
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22952
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

In principe heb je gelijk. Het zijn allemaal van die kleine dingen die beter kunnen.
Vandaag drukvat ingebouwd. Scheelt een boel. Hoorde toch wat gerammel. Dat kwam van slang koppelingen die door de fabriek niet vast waren gelegd. Er zit nota bene een gat in om ze vast te schroeven, kleine moeite.
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Maandagochtend gebouwd of waren het uitzendkrachten? Je leer je camper op deze wijze wel kennen en kom dingen tegen waarvan je denkt oké dat kan/moet en wil ik anders. Nog steeds geen spijt dat het geen zelfbouw project geworden is?

Gr. Aad
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22952
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Nee hoor. Geen spijt van. Ik heb nu in één keer (bijna) alle ingrediënten. En ik kan gelijk weer op stap.
Ik heb de vorige camper, die ook "compleet" was ook behoorlijk aangepast.
Sommige aanpassingen zijn een persoonlijke keuze, zoals de helft van de hangkast afzagen.
Andere dingen zijn omdat ze - althans naar mijn idee - gewoon dom ontworpen zijn. Zoals planken en deuren in een keukenblok, ipv laden....
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Arie55 »

Camper opgehaald uit de stalling, a.s. vrijdag nodig als vervoermiddel. Heb geen auto. Ben 2 uur bezig geweest om de sneeuw van het dak te krijgen. Dacht dat er niet zoveel gevallen was, maar het was (iets ten zuiden van Rotterdam) toch 10 cm. Het viel me op dat sneeuw zo'n prima vuil oplosser is. Het poetste er zo af! Het starten ging wat moeizaam. Accu loopt op zijn laatste beentjes. Toen ging het met uit rijden mis. Zat vast in de sneeuw. Zag dat de all weather banden, goed de sneeuw wegfreesde. Maar ik zat wel vast. Met wat heen- en weer rijden, wat nog wel lukte, kwam ik er uit. Kreeg een tip van de stalling beheerder; zet de wielen recht.

Thuis met wat klusjes begonnen. De magnetron paste zoals het in het model getekend was. Morgen en donderdag verder.
Tob-momentje: wilde een balkje weghalen, wilde niet. Met wat grof geweld wel. Toen het weg was, bleken er nog 4 kleinere schroeven uit het zicht verborgen te zijn. Kastje is nu ietswat gammel (zit nu een heel klein beetje 'leven" in), maar daar is ook al een oplossing voor.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
masterknauser
Berichten: 186
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 15:04

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door masterknauser »

vandaag een nieuwe ventilator schakelaar ingebouwd de andere was verbrand
dit lid leest alleen nog maar .
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22952
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Nieuwe camper heeft twee lengte bedden van 80x190. Daartussen kun je twee plankjes leggen met daarop twee keine matrasjes. Krijg je een bed van 190x190. Daar is natuurlijk geen beddegoed voor. Dus twee molton omtrekken gemaakt voor de kleine matrasjes.
Morgen een hoeslakentje maken... Afbeelding
Plaats reactie