Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door de Jonckheer »

Ik zal het aan de directie doorgeven . . :mrgreen:
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Karelkaywa »

Niet veel. Even onder de ducttape gekeken wat de schade is.
Afbeelding
Afbeelding
Op de Etna (Sicilië) bijna boven begon de motor te ratelen. Direct parkeerplaats op gereden, gelukkig bij hotel, en motor uitgezet. SOS International gebeld met als gevolg, bergingsvoertuig, garage, hotels enz. Alles zéér goed geregeld. Garage had minimaal 10 dagen nodig, motor uitbouwen, motor open maken, enz. Weer contact met SOS. Keuze uit vervangende auto met of zonder sleurhut of direct terug vliegen naar NL. We hadden er 5 prachtige weken opzitten en besloten onze reis af te breken en naar huis te vliegen. Camper is opgehaald door een bergingsbedrijf uit NL. Eergisteren telefoontje van dit bedrijf dat de camper dinsdag bij mijn garage afgeleverd zou worden, maar ..... chauffeur had schade aan camper veroorzaakt.
Vandaar onze nieuwsgierigheid naar wat er onder die tape zat. Dat was schrikken. Ook aan de voorzijde was schade veroorzaakt.
Afbeelding
Allemaal heel jammer. Kort voor onze reis was de camper voorzien van Durabull spuitdak en rondom bijgewerkt.
Gelukkig goed verzekerd m.b.t. afbreken reis en terughalen camper. En de schade mogen de verzekeraars met elkaar afhandelen.
Volgens Johan van Schadeherstel Lemmer (Durabull) krijgen ze dit weer picobello voor elkaar. Zal wel, maar geeft wel veel ergernis!
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
cjoosten
Berichten: 3330
Lid geworden op: vr 16 apr 2004, 20:54
Locatie: Roggel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door cjoosten »

Daar ben je mooi klaar mee.
m.v.g.

Coen en Mir........iam

Wie zichzelf kent, veroordeelt niemand
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Hij heeft hem liever mooi klaar!
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Zo, dat waren productieve dagen :)

Gisteren samen met "Willie Wortel" Rieny lampjes in de stekkers van de electrakabel gemaakt. Nogmaals bedankt Rieny :thumbup:
..... en vandaag hebben de lampjes hun nut al bewezen! Nadat ik een kaal uiteinde van een bruine draad ontdekte in de camper (AUW!) had ik geen 220 meer in de camper. Aangezien de indicatielampjes in de stekkers niet meer brandden moest ik de oorzaak buiten de camper zoeken en inderdaad: de aardlekschakelaar in meterkast van ons huis had gereageerd ;)

Verder vandaag:
Sluiting van de koelkast vervangen (nogmaals bedankt Jaap!)
Nieuwe wieldoppen gemonteerd
Stangetje onder bovenkastjes in de badkamer gemonteerd naar idee van Klaas (Transitje) :thumbup: (Zie viewtopic.php?p=1521266#p1521266)
WCD waar continu 12V op stond (zou niet weten waarvoor ik dat zou moeten gebruiken) vervangen door zeer functionele 2x USB-poort met schakelaar
Firmware van de R36 geupdate
Gasstop gemonteerd
Batterijen van de rook-/CO-melder vervangen
Sloop als zonwering voor dakluik naar idee van Rieny (zie viewtopic.php?p=1627691#p1627691) geprobeerd en past zelfs zonder aanpassing!

Helaas is het niet gelukt om de camera te vervangen, want in camera of connector (om op bestaande bekabeling te kunnen monteren) (b)lijkt een storing te zitten waardoor ik een zeer snel flikkerend en tegelijkertijd scrollend beeld te zien krijg. Camera en connector zijn retour gestuurd en worden gestest. Ben benieuwd en hopelijk is het voor de zomervakantietrip geregeld.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door djurre1980 »

Ik heb vandaag een stopcontact gemaakt in de badkamer van de camper.
Altijd handig voor het opladen van een tandenborstel of scheerapparaat of het gebruik van een föhn.
De electrakast zit naast de badkamer dus het stopcontact was zo gemaakt.

Die wandjes zijn nog best dik, zo'n 17mm. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik een normale toiletrolhouder geplaatst omdat ik de ingebouwde toiletrolhouder in de wc unit niet handig vind.
Ik ben er niet bang voor dat de toiletrol (te) nat wordt bij het douchen.

Afbeelding

Verder heb ik een shampoo dispenser geplaatst zodat we niet meer hoeven te zeulen met losse flessen:

Afbeelding

En om ervoor te zorgen dat de watertank niet te snel leeg raakt mocht deze douchetimer niet ontbreken :)

Afbeelding

Badkamertje is nu echt van alle gemakken voorzien.
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AbelWei »

We vinden onze matrassen aan de dunne kant. Dus in plaats van nieuwe matrassen op maat laten bestellen hebben we zelf opblaasbare matjes gekocht! Nu liggen ze veel lekkerder.
Afbeelding

Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
rcraats
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 8:12
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rcraats »

Dit weekend druk met de camper bezig geweest. We zijn al een paar keer weggeweest dit jaar, maar wilden toch voor onze 5 weekse trip nog een paar dingen doen.
Vrijdag: de oude Zwart/wit achteruitrijcamera met buizenmonitor vervangen door een in China bestelde kleurencamera met een LCD scherm Met een beetje soldeerwerk heb ik de oude bekabeling gewoon kunnen gebruiken. Het werkt weer fijn. (Voor €25,-- klaar)
Zaterdag: Slecht weer. Niets gedaan, nou ja 's avonds de BBQ aangestoken.
Zondag: Het achterraam uit de camper verwijderd, schoongemaakt en gespoten. Butylkit besteld.
Vandaag: Plissé van het achterraam vervangen met een speciaal daarvoor kapot geknipt verduisteringsplissé van de Gamma (50% korting). Ik heb met één gordijn genoeg om straks alle ramen te verfrissen. Bleek trouwens een eitje om te doen. Jammer dat je nergens lossen plissé stof kunt krijgen, maar goed, nu ben ik ook voor € 75,-- klaar. Morgen het raam er weer in en woensdag een nieuwe luchtbalg voor de hulpvering van het AL-KO chassis zien te krijgen. Hij lekt een beetje.

en dan.......... kunnen we deze zomer op pad ;-)

PS: ik lees veel over die plissé gordijnen, maar wanneer je met beleid een Seitz rollo uit elkaar haalt is het heel erg goed te doen.
Hymer B674 SL
Gebruikersavatar
rcraats
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 8:12
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rcraats »

Dit weekend druk met de camper bezig geweest. We zijn al een paar keer weggeweest dit jaar, maar wilden toch voor onze 5 weekse trip nog een paar dingen doen.
Vrijdag: de oude Zwart/wit achteruitrijcamera met buizenmonitor vervangen door een in China bestelde kleurencamera met een LCD scherm Met een beetje soldeerwerk heb ik de oude bekabeling gewoon kunnen gebruiken. Het werkt weer fijn. (Voor €25,-- klaar)
Zaterdag: Slecht weer. Niets gedaan, nou ja 's avonds de BBQ aangestoken.
Zondag: Het achterraam uit de camper verwijderd, schoongemaakt en gespoten. Butylkit besteld.
Vandaag: Plissé van het achterraam vervangen met een speciaal daarvoor kapot geknipt verduisteringsplissé van de Gamma (50% korting). Ik heb met één gordijn genoeg om straks alle ramen te verfrissen. Bleek trouwens een eitje om te doen. Jammer dat je nergens lossen plissé stof kunt krijgen, maar goed, nu ben ik ook voor € 75,-- klaar. Morgen het raam er weer in en woensdag een nieuwe luchtbalg voor de hulpvering van het AL-KO chassis zien te krijgen. Hij lekt een beetje.

en dan.......... kunnen we deze zomer op pad ;-)

PS: ik lees veel over die plissé gordijnen, maar wanneer je met beleid een Seitz rollo uit elkaar haalt is het heel erg goed te doen.
Hymer B674 SL
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Bob Diesel »

Seitz rollo repair in de zoekfunctie van
Youtube
En hel lijkt :roll: een eitje :wave:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
taxus
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 12:55

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door taxus »

Sinds de aanschaf van onze camper de volgende werkzaamheden uitgevoerd en veranderingen aangebracht:
Alle Hallogeenlampjes vervangen door LEDs.
Bearlock laten inbouwen.
Brandblusser geplaatst.
Spatlappen voorwielen bevestigd.
Simpele raamsluiters vervangen door veiligere exemplaren.
Vloerbedekking gelegd.
Extra uitneembare raamroosters cabine aangeschaft.
Vuilniszakhouder aan tassenhaak gefröbelt.
Klemmen voor het ophangen van de luifelstang achter de kastjes bij de achterdeur aangebracht.
Extra opbergvak in de loze ruimte van de kast van de watertank gemaakt.
Extra 220V stopkontakten en 12V USB-oplaadpunten geplaatst.
Het hangkastje voor kleding voorzien van legplanken met batterij-druk-lampjes om de inhoud te kunnen zien.
Alle laden, planken en nissen voorzien van anti-slipmatjes.
Hier en daar extra haken bevestigd met sterke dubbelzijdige tape.
Bestekladeverdeler van stof gemaakt om rammelen tegen te gaan.
Bij keuken en in douche handgrepen onder kastjes gehangen waar handdoeken kunnen drogen.
Om open matrasnaden niet te voelen één groot topdekmatras op maat gemaakt (slaapt heerlijk).
Aan onderkant lattenbodem klittenbandstraps gemaakt om een grote parasol in te hangen.
Fietsenrek aangeschaft en opgehangen.
Instaptreden in voorbumper voorzien van traanplaat (we kunnen anders de voorruit niet schoonmaken).
Ten lange leste allerlei bakjes, mandjes etc gezocht om spullen op te bergen cq te sorteren. De meeste daarvan gevonden in goedkope winkels, en deels gerecycled verpakkingsmateriaal. :idea:

Met onze dank aan alle tips die we op dit forum - en ook andere camperfora - hebben gevonden! :bow:
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Sandor Gora »

ons Hymertje helemaal leeg- en schoongemaakt.
nu staat-ie klaar voor het grote inruilmoment...
bye bye, good old fellow!
Bijlagen
170513 Hymer 494 001.jpg
170513 Hymer 494 001.jpg (465.56 KiB) 1488 keer bekeken
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Vertrokken2 »

Je hebt zelfs vers zand op het stoepie gedaan zodat de nieuwe niet wegzakt?
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Sandor Gora »

nou, we hebben de hele oprit verplaatst en langer gemaakt
Bijlagen
170312 schuur en oprit verplaatsen 01.jpg
170312 schuur en oprit verplaatsen 01.jpg (641.14 KiB) 1357 keer bekeken
170312 schuur en oprit verplaatsen 02.jpg
170312 schuur en oprit verplaatsen 02.jpg (588.1 KiB) 1357 keer bekeken
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Plaats reactie