Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sofietje
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 04 apr 2016, 12:23
Locatie: Leudal

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Sofietje »

Ik heb gedacht aan andermans camper. Aan die van Rudy. Balen. En dan gedacht hoe ver je met positiviteit, doorzettingsvermogen, kundigheid en hondengezelschap komt met een camper.
Groet van Sofie

Mobilvetta Figaro op Ducato 2.8 jtd uit 2001
-geen berg te hoog-
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door blizard »

De deuk van Rudy zonder tape:
Afbeelding

Ik denk dat hij niet zoveel mb's internet heeft momenteel
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AbelWei »

Aai! Dat doet pijn!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Cee Pee »

blizard schreef:Ik denk dat hij niet zoveel mb's internet heeft momenteel
Einde van de maand hè :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Nou, ik hoop dat ik er snel mee kan gaan beginnen want ik wil op tijd op mijn zomerstekje zijn, voordat iemand mij die plaats inneemt.
Maar ik heb nog veel te doen. Eerst een andere camper van een medeforumlid een elektrische ontsteking in de koelkast maken. (project had ik vorig jaar afgebroken wegens tijdgebrek) Dan moet er ook nog nieuwe blindering daar in en misschien wat kleine dingetjes.

Bij mij natuurlijk die schade, maar ik wil ook een lade aan de andere kant en de bergruimte onder mijn bed wil ik verlagen. Dan gaan alle panelen er af. De lijsten worden er af gehaald en met dunne aluminium lijsten gemonteerd zodat ze 1 cm boven het dak zweven. Omdat het kan, komen er dan nog twee van 50 watt extra bij zodat ik 640 Wp op dak heb liggen. Ik heb ook nog een dakreling met trap liggen die ik eindelijk wel eens wil monteren. Heb ik destijds van Blizard gekregen.
Dan moet er nog een nieuwe paravent en voorruit in, een stukje rechter voorscherm, de voorbumper een gat uitstukken en een andere motorkap. Het gehele dashboard gaat er even uit omdat de rand van het schutboard, waar de paravent tegenaan zit, ook geroest is. Daarna kan het schutboard van binnen perfect geïsoleerd worden zodat het motorgeluid nog minder is.
Dan nog twee wielremcilinders achter, mogelijk voering, en een ashoes linksvoor buiten. Als laatste misschien de roller er over met een ander kleurtje. Weet ik nog niet.

Oh ja, heb net 1 GB gratis data gekregen van Orange. Kreeg een code toegezonden na het opladen. Moest met de telefoon bellen naar 1211. Alles in Spaans natuurlijk en ik verstond er geen snars van. Toch mij door het menu geworsteld en op goed geluk 1 ,2 of 3 gekozen voor het volgende menu. Toen hoorde ik iets van codigo en denk ja, dus nu weer een 2 drukken. daarna weer Spaans gebrabbel en ik de code ingedrukt met een hekje er achter aan. Ja hoor 1 GB cadeau.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door pepon »

Ouwe huishoudaccu er uit, nieuwe erin.
Extra 12 Volt stopcontact gemaakt.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AbelWei »

In de file staan


Sent from my iPhone using Tapatalk
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Navigator »

Schorsing opgeheven en de camper uit de stalling gehaald. Ze geven de komende week in West Europa veel regen, dus tijd om er op uit te gaan ;;-) : de Hunsruck dit keer.
Forum verlaten.
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marius »

Gestart en naar zuid Limburg gereden, weekendje camperen. :thumbup:
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Alvast vandaag de luifel weer wat toonbaarder gemaakt, opnieuw afgesteld (was een paar cm verschoven)
Maar hij ging toch open en, belangrijker nog, na het rechtmaken ook weer dicht. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Japie
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:18
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Japie »

Rudy,

je zal maar 2 linkerhanden hebben en rechts zijn. :lol3:

Moet je kijken wat je allemaal niet uit hoeft te geven als je zelf handig bent en handig ben je zeker anders had je ook geen garage gehad. Je oplossingen zijn ook vaak een schoolvoorbeeld van praktisch denken. :cheers:
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door pepon »

Met mijn "twee rechterhanden" de Omnistep in en uitwendig schoongemaakt en alle inwendige bewegende delen een druppeltje olie gegeven.
Gelijk de contacten een snuifje contactspray.

Schuift weer in en uit als een tierelier.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door B1gcheese »

Met mijn twee linkerhanden en een fulltime baan besteed ik het meeste uit. Vandaag afgestemd met de garage, alles is nagelopen, APK is gedaan, remklauw linksachter vervangen omdat die lekte, gelijk de remblokken links en rechts achter vervangen. En er wordt een acculader voor de huishoudaccu's geïnstalleerd, het elektroblok wil die niet meer opladen en een losse lader ernaast is de goedkoopste optie. Wel een flinke (en slimme) lader die 10A kan leveren, dus ook geen goedkope. Maar we wisten al dat het geen goedkope hobby is...
Affijn, vrijdag halen we hem op, komend weekend maar eens een camperplaats opzoeken en alles uitproberen...
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
frans1950
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 12 sep 2016, 22:08
Locatie: Geleen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door frans1950 »

Lattenbodem van het frans bed welke doorgezakt en zelfs enkele gebroken vervangen. Wel wat pas en meetwerk ivm de schuine hoek, maar ligt weer prima.
Knaus Travel Liner 640 1999
Plaats reactie