Eventuele aankoop Renault Master camper (2001)

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
robin jansen
Berichten: 4
Lid geworden op: do 30 sep 2010, 15:01

Eventuele aankoop Renault Master camper (2001)



Bericht door robin jansen »

Hallo,
wie kan mij helpen met advies en/of tips over de Renault Master Camper, bouwjaar 2001 ????
Ik ken hem zelf helemaal niet, maar overweeg om hem aan te schaffen. Eigen ervaringen met Renault personen auto's waren in het verleden slecht.
Waar moet ik op letten bij aankoop?
Wat zijn de goede en de slechte kanten van de Renault Master Camper?
Welke richtprijs moet ik aan denken?

b.v.d.
m.v.g.
Robin
Gebruikersavatar
mcn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 21:17
Locatie: D'n Achterhoek



Bericht door mcn »

Op www.problemcar.nl kun je zien of en hoeveel storingen er zijn aan Renault Master/Opel Movano.

Een kennis van mij heeft een Master als bedrijfswagen, een nieuwe, met de zwaarste dci motor. Heeft veel problemen met trillingen in aandrijflijn/stuurinrichting. Waarschijnlijk te sterk blok voor het geheel.
Tot op heden kan Renault Nederland niet met een oplossing komen. Wagen is zelfs voor onderzoek al bij Cosmo in onderzoek geweest, nog geen resultaat.
Heeft hiervoor vier jaar lang in het vorige model gereden (100dci?), volledig probleemloos, nooit iets aan gemankeerd.
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:



Bericht door Inferno »

Hier een 140 dci van 2005, 0 problemen
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:



Bericht door fredsanno »

Wíntersport?
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

Prima ervaring met buscamper op basis van Renault Master L3H3 2,5 liter 120 dci uit 2006 (inmiddels 115.000 km)
Minstens drie typen dieselmotoren (2,2 liter, 2,5 liter en 3,0 liter) die nogal verschillen.
Weinig meldingen van problemen bekend. Wij hadden eenmalig last van koppeling die bleef hangen (vaker vermeld) en de klemmen rond stofhoezen van aandrijfassen gaan nog wel eens los/kapot.
Rijdt als de brandweer!

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
gijsenbep
Berichten: 2608
Lid geworden op: za 24 jan 2004, 13:09
Locatie: genemuiden
Contacteer:



Bericht door gijsenbep »

hoi allemaa, wij rijden al vanaf 2002 de camper die op onze avater staat ,kan niet anders zeggen als dat ik cq wij super tevreden zijn zowel over de camper als over de renault .
hij heeft 114 pk,tjes waar hij heel goed mee uit de voeten kan ,en qua remmen is er geen betere volgens de div garagisten .
Brandstof verbruik ong 1op9.5 .
ik weet niet hoe de tegenwoordige renaults zijn ,maar ik weet wel als er iets anders komt dat het liefst op renault is .
Maar wat voor merk camper is het waar de renault onder gebouwd is ,als ik vragen mag .
Grpoetjes gijs
groetjes gijs en bep uit de parel van n.w overijssel {en gijs kletst graag}
https://www.flickr.com/photos/gijsenbep/
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel

Re: Eventuele aankoop Renault Master camper (2001)



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

robin jansen schreef:Hallo,
wie kan mij helpen met advies en/of tips over de Renault Master Camper, bouwjaar 2001 ????
b.v.d.
m.v.g.
Robin
De eerste serie masters waren ronduit slecht. Vooral de versnellingsbak.
Dit is een Renault Megane bak
Nu wordt een camper natuurlijk anders gebruikt als een griis kenteken bus.
Zie ook http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... ht=renault
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07



Bericht door durisotti »

Volgens mij geld dit alleen voor de master 1.9 dti, deze zul je niet snel in een camper treffen.
De zwaardere motoren hadden een sterkere bak.
Gebruikersavatar
Elvis on Tour
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 1:53
Locatie: Bronckhorst Gld.



Bericht door Elvis on Tour »

Mijn Master T35-1 camper van bijna dertig jaar oud loopt nog steeds bij zijn nieuwe baasje. Zwakke punten zijn de koeling bij klimwerk en roest aan de cabine. Verder is hij beresterk.

Ook de latere typen Master zijn i.m.o. duurzaam. De 2.8 liter diesel is, naar ik meen, niet van Renault, maar van het fabricaat FIAT.

Als ervaren Renaultrijder ben ik dik tevreden over dit merk zowel over het rijden op zich als over de betrouwbaarheid. Maar overal is weleens wat natuurlijk.

Met vriendelijke campergroet van Elvis
Gebruikersavatar
mcn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 21:17
Locatie: D'n Achterhoek

Re: Eventuele aankoop Renault Master camper (2001)



Bericht door mcn »

Wim, Kirsten en Binck schreef:
robin jansen schreef:Hallo,
wie kan mij helpen met advies en/of tips over de Renault Master Camper, bouwjaar 2001 ????
b.v.d.
m.v.g.
Robin
De eerste serie masters waren ronduit slecht. Vooral de versnellingsbak.
Dit is een Renault Megane bak
Nu wordt een camper natuurlijk anders gebruikt als een griis kenteken bus.
Zie ook http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... ht=renault
Dit topic gaat volgens mij over de Vivaro/traffic. De eerste masters zijn uit de jaren 80, volgens mij. De Masters uit 2001 zijn uit de samenwerking Renault/Nissan/Opel.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07



Bericht door durisotti »

Klopt, maar de vivaro en de master 1,9 en de 2.5 dci zijn technisch grotendeels hetzelfde.
Bakken van de types met de zwaardere motoren willen ook wel eens kapotgaan, de 1.9 bak gaat in ieder geval vaak kapot.
Ervaringen van mensen met een master zijn vaak heel erg positief of heel erg negatief.
Heb zelf het idee dat ze niet goed tegen ruig of zwaar(aanhangers) gebruik kunnen.
Aangezien de meeste camperaars voorzichtig met hun bezit omspringen zal dit dus positief uitwerken.
Plaats reactie