autolak

Algemene campervragen en -opmerkingen.
rodijk
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 15 feb 2004, 14:36
Locatie: nijverdal

autolak



Bericht door rodijk »

Hallo heb een kleine kras op mijn camper chausson welkom 78 van 2010 weet iemand het nummer van de kleur of waar ik het kan vinden
Hymer E610
Berichten: 905
Lid geworden op: zo 23 nov 2003, 22:33
Locatie: Ottersum



Bericht door Hymer E610 »

Dat is wel weinig info.

Waar zit de kras,op de opbouw of op de cabine?
Merk cabine Fiat-Ford-Mercedes-enz?

Ik denk dat je in het instructieboekje ook wel een kleurnummer kunt vinden en anders de dealer raadplegen.

Gr Fred
--------------------------------------------

AfbeeldingAfbeelding
rodijk
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 15 feb 2004, 14:36
Locatie: nijverdal



Bericht door rodijk »

kras zit op de bumper is hetzelfde kleur als de cabine
merk auto is fiat
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen



Bericht door javanes »

Nem eens contact op met de dealer voor het kleurnummer en/of een lakstift
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Joep en Sjaan



Bericht door Joep en Sjaan »

javanes schreef:Nem eens contact op met de dealer voor het kleurnummer en/of een lakstift
Jacques het verbaast me weer, ik dacht toch echt dat jij wel een paar uurtjes zoek tocht voor die meneer over had :lol: :lol:
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen



Bericht door javanes »

Raymond,

Ik hoef niet zo veel te zoeken :wink:
Deze oude baas weet het nodige wel van buiten of het nodige staat op een PC.
Soms moet ik wel eens wat opzoeken, zodat ik sommige forumleden met een link kan overtuigen van hun ongelijk. Nietwaar??

Ik had hoogstens nog kunnen toevoegen dat er wellicht onder de motorkap een plaatje zit waar het kleurnummer staat vermeld.
En zit het daar niet dan neem ik aan dat er wel in het instructieboekje zal staan waar dat plaatje dan wel is gemonteerd.

Maar daar was al wat over geschreven.

Het plaatje met de gegevens van de lak is trouwens aangebracht op de fronttraverse in de motorruimte en daar staat op: (als het tenminste een Ducato 250 is)

A Fabrikant van de lak
B Kleurbenaming
C Kleurcode.
D Kleurcode voor bijwerken en overspuiten
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: autolak



Bericht door gjvonk »

Tip: als je bij de automaterialen handel niet de juiste Motip kleur kunt krijgen zoek dan eens op de website van 123 autolakken.nl. Daar kun je op automerk, type en kleurnummer zoeken en spuitbus, lakstift of lakpen kopen. Net besteld: 691/A: 'grigio fer. met.' (Eisengrau metallic) in lakstift (=potje met kwastje) en lak pen (ziet er op het plaatje uit als viltstift, lijkt wat makkelijker toepasbaar bij krasjes), ik ben benieuwd.

Ik ben in en rond mijn woonplaats alle automaterialen zaken langs geweest en nergens geslaagd, ook Citroën Nederland heeft nog niets van zich laten horen.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: autolak



Bericht door MonRoe »

Ik denk dat de topic starten na 7 jaar al wel een kleurtje heeft gevonden. Waarschijnlijk heeft die de camper niet eens meer.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: autolak



Bericht door gjvonk »

:lol3: je zou zomaar gelijk kunnen hebben, maar ik wilde mijn tip even kwijt en was aan het zoeken naar vergelijkbare vragen. Deze kleur blijkt n.l. niet meer geleverd te worden en dan kunnen automaterialen winkels opeens niet meer de juiste lakstift vinden. Aangezien er hier veel trotse bezitters van wat oudere campers zijn, leek het mij wel aardig om deze tip te delen en waarom niet op een bestaand topic?
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: autolak



Bericht door Dafluc »

Omdat dan niet iedereen bovenaan begint te lezen en er daarna pas achterkomt dat het zeven jaar oude berichten zijn?
Afbeelding
BobV
Berichten: 179
Lid geworden op: di 21 aug 2007, 19:37
Locatie: Kampen

Re: autolak



Bericht door BobV »

Maar dat maakt voor de tip toch niet uit?
Groeten
Bob

VW T4 TDI Camper
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: autolak



Bericht door Dafluc »

Dat was de vraag ook niet.
Afbeelding
BobV
Berichten: 179
Lid geworden op: di 21 aug 2007, 19:37
Locatie: Kampen

Re: autolak



Bericht door BobV »

Nee, dan is het slimmer een nieuw topic te starten met als titel Autolak. :bang:
Groeten
Bob

VW T4 TDI Camper
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: autolak



Bericht door @3 »

gjvonk schreef:Ik ben in en rond mijn woonplaats alle automaterialen zaken langs geweest en nergens geslaagd, ook Citroën Nederland heeft nog niets van zich laten horen.
Volgende keer eerst naar de dealer gaan. Scheelt een hoop zoekwerk.
Heb je eenmaal de juiste code gevonden dan kan dit altijd worden gemaakt door een verfmenger. Ouderdom doet niet ter zake het juiste mengmenu is bepalend en kan altijd worden gemaakt.
Bij het totaal ontbreken van een kleurcode is het altijd mogelijk aan de hand van een monster (brandstofklepje oid) een kleur te laten aanmaken.
Kortom, de juiste lak (kleur) verkrijgen is geen enkel probleem mits je de juiste weg maar bewandeld.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Plaats reactie