Opgelicht via advertentie Marktplaats

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Bericht door cobes »

ik vertrouw me eigen nog niet eens Joop :shock: :lol: :wink:
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Gebruikersavatar
berendislos
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 13:24
Locatie: Hengelo

Bericht door berendislos »

Misschien een beetje offtopic.

Ditzelfde geld ook voor aanbetalen.

Ik wordt er zo moe van al die bedrijven waar je iets koopt, maar je moet weken op de goederen wachten en dan willen ze een aanbetaling. alsof een handtekening op een koopcontract niet genoeg is.

Uiteindelijk gaan ze net voor levering even failliet weg geld en geen goederen en je kunt achteraanstaan om je geld terug te krijgen na de belasting en de bank.

Oplichting is verschrikkelijk. tegenwoordig betaal ik pas goederen (boven de 200 euro) als ik ze werkelijk in handen heb.

Zelfs bij mijn keuken heb ik niet aanbetaald. Ik heb al zo vaak gehoord dat mensen een paar duizend euro hebben aanbetaald en uiteindelijk gaat vlak voor levering de leverende partij failliet.

Je zou maar een auto hebben besteld bij Krooimans en voorruit betaald hebben. Uiteindelijk kregen een paar mensen niet hun auto, maar ook hun geld niet terug.

De laatste tijd hoor je vaker dat camper en caravan zaken failliet gaan, dus ook hier doe ik geen aanbetalingen.

Een koopcontract moet voldoende zijn en een bedrijf moet toch vermogend genoeg zijn om een bestelling te kunnen uitvoeren, waarom moet je als consument vooruit financieren?????

Ik ben al meerdere malen uit zaken gelopen, omdat ik niet wou aanbetalen. ik heb nog maar 1 keer meegemaakt dat uiteindelijk de koop niet door ging. Nou jammer dan, dan koop ik wel bij een ander die wel kapitaalkrachtig genoeg is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Opgelicht via advertentie Marktplaats

Bericht door Rotec 590 »

hee, er is al eerder gewaarschuwd hier op het forum over de methode in Engeland. kan het zo 1 2 3 niet terug vinden. Dacht september 2009 . Ook met een overleden iemand. Vast dezelfde lui die nog steeds niet gepakt zijn en vrolijk doorgaan met deze handel.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Giaka
Berichten: 601
Lid geworden op: do 02 sep 2004, 0:15
Locatie: Deventer

Bericht door Giaka »

Heb je dit ook al bij marktplaats zelf gemeld?
Zou wel handig zijn als die dat soort mensen kan blokeren.

Verder, de manier van aankoop niet slim, maar ik leef wel
met jullie mee dat je op deze manier je geld bent kwijt geraakt.

En ik zal nooit zeggen dat ik nooit opgelicht zal worden via
marktplaats of waar dan ook. Ik heb hier al veel gelezen maar
je kan echt overal het schip in gaan tegenwoordig.
Of je nu een auto koopt, een reis boekt of een verzekering
afsluit, alles is mogelijk tegenwoordig om je op te lichten.

sterkte
gr
kaja
O wat fijn we rijden in een Chamail Design
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1990
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Bericht door Ercumet-Ozbek »

Jammer,jammer.Veel sterkte en te hopen,dat je geld terug gestoort kreeg.Grtz
Boranka
Testa-Rossa
Berichten: 413
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 16:03
Locatie: Groenlo

Bericht door Testa-Rossa »

cobes schreef:Ik vindt het heel moedig om ons te waarschuwen, ik denk dat de meeste dit niet gedaan zouden hebben , want je moet wel zelf met de billen bloot :roll:
ik hoop dat de bank nog bijdraait.
Mee eens, goed dat je het verhaal hier neerzet om ons te waarschuwen! Sterkte met de verwerking. Ik hoop voor jullie dat er nog iets mogelijk is met de bank, maar ik zou er niet te veel van verwachten :(
Bezig met de ombouw van een Fiat Ducato 2.8 idTD L3H2
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis

Bericht door de Guust »

weet je wat echt belachelijk is,

als je geld op je rekening gestort krijgt wat niet voor jou is, kan de bank het zo terug halen, no problem, in een oogwenk is het weer weg.

maar als jij met internet bankieren overboekt, kan je mooi niks meer anuuleren, dan ben je dus mooi overgeleverd aan de gene waar je het naar overgemaakt hebt,

dat is nou gewoonweg belachelijk!!!!

waarom kan een bank hubn fout zonder schroom terugdraaien, maar als jij een fout maakt, dan kan dat ineens niet meer.

gewoonweg te belachelijk om over te praten, dat moesten ze maar eens aanpakken, maar die hebben het op het moment weer te druk mer verdelen van bonussen, want daar hebben de banken wel geld en tijd voor!!!!!!

Pisnijdig wordt je hiervan.
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Gewi
Berichten: 3013
Lid geworden op: ma 01 dec 2003, 20:51
Locatie: `s-Heerenberg

Bericht door Gewi »

Bij mij is het allang "boter bij de vis" , zowel bij koop als verkoop, wil de andere partij er niet mee instemmen dan is er altijd een ander die het wel doet, ze kunnen me de rug op.

Gerard :)
Gi`j mot niet iedere keer dezelfde blunder make
d`r is keus genoeg .....

----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie
broekies
Berichten: 164
Lid geworden op: za 08 aug 2009, 7:22
Locatie: Warmond

Bericht door broekies »

Het zijn vaak Afrikanen die deze trucks toepassen. Ze doen het met campers, maar ook met auto's en ik heb ook gehoord met het inhuren van een muziekband.
Ze laten je geld overmaken als aanbetaling bij een bank, of bij een tussenpersoon, in ieder geval moet jij iets gaan storten.
De reden die ze daar voor opgeven is ook verschillend.
Western Union Bank is een bank die ze daarbij vaak gebruiken.
Zodra je overmaakt, halen ze het van de rekening en klaar.

Ik zocht een paar jaar geleden een andere auto. Een aanbieding op marktplaats net even te mooi om waar te zijn.
Gereageerd en toen kwam er een verhaal waarin ze mij vooral adviseerde om alles rustig door te nemen en als ik de auto wilde zien, kon hij vrijblijvend naar Nederland worden gebracht via een garage. Wilde ik er dan vanaf zien, geen enkel probleem enz. Het geld zou direct terug worden gestort.
Een melding naar marktplaats en de advertantie was eraf.

Een troost dus, je bent niet alleen en ook niet de laatste.
Ze pakken er weleens wat op, maar uitroeien doe je het niet.
Vaak zitten ze op internet in het buitenland.
Veel melden en doorvertellen. Ik verwacht niet dat je ooit een cent zal terug zien en probeer het snel te vergeten, wat niet makkelijk zal zijn.

Schering en inslag.
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen

Bericht door Tec »

de Guust schreef:
maar als jij met internet bankieren overboekt, kan je mooi niks meer anuuleren, dan ben je dus mooi overgeleverd aan de gene waar je het naar overgemaakt hebt,

dat is nou gewoonweg belachelijk!!!!
Dat lijkt mij niet zo belachelijk.
Stel dat wij eerlijke handel gedaan hebben wat ik aan jou betaald heb en na ontvangst van de spullen kan ik het geld terug boeken. Dat zou een mooie zooitje worden en het einde van elke handel.
Zie jij al een garage een auto afleveren (die betaald is) met het risico dat je de volgende dag het geld weer terug boekt? denk het niet.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Mieke tVD
Berichten: 6037
Lid geworden op: za 27 nov 2004, 14:33
Locatie: Z Limburg

Bericht door Mieke tVD »

Naar mijn mening is dat grotendeels uit te roeien, maar dan zal de consument zijn houding moeten veranderen.
Aanbetaling: Nee hoor, dan gaan we wel naar een ander.
Zoals Gerard hierboven schrijft: bij alles Boter bij de vis.

Wij hebben het vorig jaar meegemaakt met een nieuwe verwarmingsketel, instaleren, leidingen verleggen enz. compleet een groot bedrag.

Een groot bedrijf zou dat uitvoeren, na alles besproken te hebben kwam de vraag: hoeveel wilt U aanbetalen? zijn wij gewend zei de goede man.
En ik ben gewend te betalen als alles keurig is afgehandeld was mijn antwoord.

Uiteindelijk zijn we zo in zee gegaan en nadat alles klaar was waren er twee dingen beschadigd. Het éne werd keurig in orde gebracht en van het andere hebben wij dat geaccepteerd omdat het moeilijk was dat uit te voeren zonder die beschadiging.

Daarna hebben wij meteen de rekening betaald en weer twee dagen later kregen we een bos bloemen en een briefje: Het was prettig met U zaken te doen.

Ik was stom verbaast.

Ook de consument dient betrouwbaar te zijn!! Pas als dat zo zou is, krijgen zulke lieden geen kans meer.
Dan zouden ook eerlijke handelaren niet vragen om een aanbetaling.
Gevolg daarvan zou zijn: BETALEN bij aflevering!!!!
Een gelukkig mens is Zij/Hij die tevreden is.
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis

Bericht door de Guust »

Tec schreef:de Guust schreef:
maar als jij met internet bankieren overboekt, kan je mooi niks meer anuuleren, dan ben je dus mooi overgeleverd aan de gene waar je het naar overgemaakt hebt,

dat is nou gewoonweg belachelijk!!!!
Dat lijkt mij niet zo belachelijk.
Stel dat wij eerlijke handel gedaan hebben wat ik aan jou betaald heb en na ontvangst van de spullen kan ik het geld terug boeken. Dat zou een mooie zooitje worden en het einde van elke handel.
Zie jij al een garage een auto afleveren (die betaald is) met het risico dat je de volgende dag het geld weer terug boekt? denk het niet.
we hebben het zel meegemaakt dat we per abuis 2 cijfers omgedraait hadden, ja ja, zelf omgedraait, en geld naar de verkeerde rekening.

daarna is overduidelijk naar de bank kenbaar gemaakt dat het geld dus inderdaad naar de verkeerde rekening gegaan is, maar de gene waar de rekeing van was weigerde het geld terug te storten, en de bank zegt dan gewoon eigen schuld dikke buklt zoek het maar uit.

maar als een bank een fout maakt, dan moet je eens zien hoe snel het weer van je rekening is, en als je niet uitlijkt kun je ook nog eens rente gaan betalen over de dagen dat het op jouw rekening staat.


ik stel het misschien een beetje simpel, maar in mijn ogen moet het gewoonweg mogelijk zijn als overduidelijk vaststaat dat er fraude/fouten gemaakt zijn, de zaak terug te draaien moet zijn, maar dat risiko wordt bij de klant gelegd.
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen

Bericht door Tec »

de Guust schreef:
we hebben het zel meegemaakt dat we per abuis 2 cijfers omgedraait hadden, ja ja, zelf omgedraait, en geld naar de verkeerde rekening.

daarna is overduidelijk naar de bank kenbaar gemaakt dat het geld dus inderdaad naar de verkeerde rekening gegaan is, maar de gene waar de rekeing van was weigerde het geld terug te storten, en de bank zegt dan gewoon eigen schuld dikke buklt zoek het maar uit.
Toevallig heb ik het zelf ook gehad.
Het is zelfs bijna tot een rechtzaak gekomen maar er is juripredentie van dat als het AANTOONBAAR verkeerd gestort is het terug moet. Als degene dat niet doet en het komt tot een rechtspraak moet hij ook de proces kosten betalen. Moet er natuulijk wel een ontvanger bekend zijn en er iets te halen zijn. Dat zal wel niet het geval zijn bij eerder genoemde camper aankoop.

Met jou antwoordt ben je overigens niet ingegaan op de kern van mijn betoog. Ik vind het huidige systeem beter dan nadat ik na iedere terechte storting op mijn rekening een week met knikkende knieén moet wachten of het toevallig niet weer terug gestort wordt.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Bericht door Sjaak en Marja »

Als dit verhaal waar vraag ik me af hoe DOM je kunt zijn!! :twisted:
Gesloten