Inlezen voor de toekomstige camper
Inlezen voor de toekomstige camper
Over een paar jaar zijn de kids op de leeftijd dat ze niet meer meegaan. Dus op zoek naar een camper. Waar is nu een mooie die over een paar jaar een leukere prijs heeft?
Maar wat dan?
Eentje voor B rijbewijs
Liefst een integraal vanwege isolatie en een hefbed dat nog voldoende leefhoogte geeft
Houtvrije opbouw
Binnenin voldoende hoog, ik ben 192 cm. Dus bed moet ook langer zijn dan dat.
Dwars bed lichte voorkeur vanwege mijn idee dat camper dan maar 6 m hoeft te zijn. Mijn vrouw vindt 7 m en meer echt te veel. Plus dat je dan al snel tegen beladingslimiet aan gaat lopen.
De oudste zal nog wel vaker mee gaan op reis, een hefbed heeft de voorkeur boven de zit ombouwen.
Heb zitten kijken naar de Hymers met dat eigen chassis, SLC sinds 2017 beschikbaar. Maar die komen toch vaak over de 3000 kg leeg. En een berg geld natuurlijk. Carthago lijkt net wat lichter maar zelfde budget.
Las hier ook over houtvrije opbouw van andere merken sinds de eeuwwisseling ongeveer. Dat is qua budget veel aantrekkelijker. Daar ga ik naar zoeken op het forum.
Wat zijn de topmerken van de laatste 2 decennia?
Welke kan je nog veel van verwachten etc. Zeker als we op een oudere, 10+, uit komen voelt een houtvrije opbouw toch prettiger.
Dan zitten we ruim onder de 100.000. en misschien wel onder de 50.000 voor een aankoop.
Ik ga lezen! En wellicht hier en daar nog wat vragen.
Groet Sjors
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Maar wat dan?
Eentje voor B rijbewijs
Liefst een integraal vanwege isolatie en een hefbed dat nog voldoende leefhoogte geeft
Houtvrije opbouw
Binnenin voldoende hoog, ik ben 192 cm. Dus bed moet ook langer zijn dan dat.
Dwars bed lichte voorkeur vanwege mijn idee dat camper dan maar 6 m hoeft te zijn. Mijn vrouw vindt 7 m en meer echt te veel. Plus dat je dan al snel tegen beladingslimiet aan gaat lopen.
De oudste zal nog wel vaker mee gaan op reis, een hefbed heeft de voorkeur boven de zit ombouwen.
Heb zitten kijken naar de Hymers met dat eigen chassis, SLC sinds 2017 beschikbaar. Maar die komen toch vaak over de 3000 kg leeg. En een berg geld natuurlijk. Carthago lijkt net wat lichter maar zelfde budget.
Las hier ook over houtvrije opbouw van andere merken sinds de eeuwwisseling ongeveer. Dat is qua budget veel aantrekkelijker. Daar ga ik naar zoeken op het forum.
Wat zijn de topmerken van de laatste 2 decennia?
Welke kan je nog veel van verwachten etc. Zeker als we op een oudere, 10+, uit komen voelt een houtvrije opbouw toch prettiger.
Dan zitten we ruim onder de 100.000. en misschien wel onder de 50.000 voor een aankoop.
Ik ga lezen! En wellicht hier en daar nog wat vragen.
Groet Sjors
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Re: Inlezen voor de toekomstige camper
De liners buiten beschouwing gelaten, dan zijn N&B, Frankia en Carthago de topmerken. Maar ik denk niet dat die 3 merken een integraal hebben waarmee je beladen onder de 3.5T blijft.sjors007 schreef:
Wat zijn de topmerken van de laatste 2 decennia?
En ik zou beslist voor een houtvrije opbouw kiezen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Re: Inlezen voor de toekomstige camper
Waar is nu een mooie die over een paar jaar een leukere prijs heeft?
Over smaak valt niet te tiwsten dus wat jij mooi vind is jouw smaak.
Campers zitten nog steeds in de lift dus waardevermindering over de jaren speelt momenteel wat minder, eerder de stijgende aankoopprijzen.
Wel hebben bepaalde merken zoals jouw aangehaalde Hymer of Cartago vaak wat meer restwaarde, maar de aankoopprijs hiervan is ook hoger.
Liefst een integraal vanwege isolatie en een hefbed dat nog voldoende leefhoogte geeft.
Als je met een rijbewijs B een vol integraal wilt rijden dan moet je sowieso erg goed op het rijklaar gewicht letten want die is bij integralen vaak aanzienlijk hoger dan die van half-integralen. En ga nooit op de cijfertjes af maar vraag om een recent weegrapport want bijkomende zaken als een volwaardig reservewiel, luifel, extra brede instapdeur, of grotere huishoudaccu komen bovenop het rijklaar gewicht wat in de fabrieksfolder staat. Hefbedden met er onder nog voldoende leefhoogte lukt wel. Voldoende stahoogte er onder voor iemand van 1.92m zal wat lastiger worden.
Houtvrije opbouw.
Ik ben zeker geen bouwkundig camperexpert maar volgens mij hebben de meeste modernere campers tegenwoordig allemaal sandwich buitenwanden opgebouwd uit aluminumplaat buiten, een PU of soortgelijke isloatielaag in het midden en deels kunstof, composiet, of houtlaag aan de binnenkant. Fabriekscampers met een volledige houten opbouw wordt volgens mij al enige jaren niet meer gemaakt maar ik kan er naast zitten.
Binnenin voldoende hoog, ik ben 192 cm. Dus bed moet ook langer zijn dan dat. Dwars bed lichte voorkeur vanwege mijn idee dat camper dan maar 6 m hoeft te zijn. Mijn vrouw vindt 7 m en meer echt te veel. Plus dat je dan al snel tegen beladingslimiet aan gaat lopen.
Frankia heeft integraalcampers die van binnen redelijk hoog zijn en ook met een dwarsbed worden uitgevoerd. Let wel op dat je met een dwarsbed over elkaar heen moet als je in/uit wilt stappen, wat bijvoorbeeld 's nachts onhandig of zelfs vervelend kan zijn.
Een gemiddelde (half)integraal camper is toch al snel 7 tot 7,5 meter. Ik zou dat eerder als grens aanhouden en is nog steeds een praktische maat.
Hoe korter des te meer je inlevert op comfort zoals de sanitairruimte, opbergkasten, etc. Wat met je met 3 man in een camper best kan willen.
Kijk eens op Youtube naar de vlogs van "DW Vlogt", hij is dik 2 meter groot en heeft ook zo'n Frankia integraal met dwarsbed, puur voor z'n lengte.
Wat zijn de topmerken van de laatste 2 decennia?
De meeste camperfabrieken c.q. campers komen uit de EHG Edwin Hymer Groep, net zoals Volkswagen ook een moederbedrijf is geworden voor veel andere merken. Als je het in de trent van auto's zoekt dan is Hymer nog steeds een beetje de BMW/Mercedes onder de campers, al is volgens bepaalde eigenaren de Hymer kwaliteit van vroeger nu soms wat minder. Niesmann+Bischoff mag je ook al snel richting de Mercedes duwen.
Evengoed zijn merken als Kabe, Cartago, Frakia, Knaus, of Adria soms iets minder duur maar zeker goede en gewaardeerde merken in camperland.
Ieder z'n voorkeur en voorliefde om tal van verschillende rendenen. Kijk hier ook eens: https://www.vanacht-campers.nl/blog/cam ... ote-merken
Welke kan je nog veel van verwachten etc. Zeker als we op een oudere, 10+, uit komen voelt een houtvrije opbouw toch prettiger.
Dan zitten we ruim onder de 100.000. en misschien wel onder de 50.000 voor een aankoop.
Als je anno 2024 een integraal in het €50.000 budget of minder hoopt te vinden dan kom je sneller in de oudere campers met vrijwel zeker nog wel die houten opbouw. Houd die €100.000 toch maar in het achterhoofd als je een grote integraal camper met kunstof/aluminuim wanden wilt vinden die ook nog voldoende oplevert bij inruilen. Je kunt met het budget van een Dacia niet op zoek naar een modernere BMW met hoge inruilwaarde.
Heb je al eens een camper gehuurd om te ondervinden welke camper jou/jullie het beste past?
En heb je overwogen om toch voor het C1 rijbewijs te gaan waardoor je breder kunt zoeken naar ruimere en daardoor vaak zwaardere campers?
Over smaak valt niet te tiwsten dus wat jij mooi vind is jouw smaak.
Campers zitten nog steeds in de lift dus waardevermindering over de jaren speelt momenteel wat minder, eerder de stijgende aankoopprijzen.
Wel hebben bepaalde merken zoals jouw aangehaalde Hymer of Cartago vaak wat meer restwaarde, maar de aankoopprijs hiervan is ook hoger.
Liefst een integraal vanwege isolatie en een hefbed dat nog voldoende leefhoogte geeft.
Als je met een rijbewijs B een vol integraal wilt rijden dan moet je sowieso erg goed op het rijklaar gewicht letten want die is bij integralen vaak aanzienlijk hoger dan die van half-integralen. En ga nooit op de cijfertjes af maar vraag om een recent weegrapport want bijkomende zaken als een volwaardig reservewiel, luifel, extra brede instapdeur, of grotere huishoudaccu komen bovenop het rijklaar gewicht wat in de fabrieksfolder staat. Hefbedden met er onder nog voldoende leefhoogte lukt wel. Voldoende stahoogte er onder voor iemand van 1.92m zal wat lastiger worden.
Houtvrije opbouw.
Ik ben zeker geen bouwkundig camperexpert maar volgens mij hebben de meeste modernere campers tegenwoordig allemaal sandwich buitenwanden opgebouwd uit aluminumplaat buiten, een PU of soortgelijke isloatielaag in het midden en deels kunstof, composiet, of houtlaag aan de binnenkant. Fabriekscampers met een volledige houten opbouw wordt volgens mij al enige jaren niet meer gemaakt maar ik kan er naast zitten.
Binnenin voldoende hoog, ik ben 192 cm. Dus bed moet ook langer zijn dan dat. Dwars bed lichte voorkeur vanwege mijn idee dat camper dan maar 6 m hoeft te zijn. Mijn vrouw vindt 7 m en meer echt te veel. Plus dat je dan al snel tegen beladingslimiet aan gaat lopen.
Frankia heeft integraalcampers die van binnen redelijk hoog zijn en ook met een dwarsbed worden uitgevoerd. Let wel op dat je met een dwarsbed over elkaar heen moet als je in/uit wilt stappen, wat bijvoorbeeld 's nachts onhandig of zelfs vervelend kan zijn.
Een gemiddelde (half)integraal camper is toch al snel 7 tot 7,5 meter. Ik zou dat eerder als grens aanhouden en is nog steeds een praktische maat.
Hoe korter des te meer je inlevert op comfort zoals de sanitairruimte, opbergkasten, etc. Wat met je met 3 man in een camper best kan willen.
Kijk eens op Youtube naar de vlogs van "DW Vlogt", hij is dik 2 meter groot en heeft ook zo'n Frankia integraal met dwarsbed, puur voor z'n lengte.
Wat zijn de topmerken van de laatste 2 decennia?
De meeste camperfabrieken c.q. campers komen uit de EHG Edwin Hymer Groep, net zoals Volkswagen ook een moederbedrijf is geworden voor veel andere merken. Als je het in de trent van auto's zoekt dan is Hymer nog steeds een beetje de BMW/Mercedes onder de campers, al is volgens bepaalde eigenaren de Hymer kwaliteit van vroeger nu soms wat minder. Niesmann+Bischoff mag je ook al snel richting de Mercedes duwen.
Evengoed zijn merken als Kabe, Cartago, Frakia, Knaus, of Adria soms iets minder duur maar zeker goede en gewaardeerde merken in camperland.
Ieder z'n voorkeur en voorliefde om tal van verschillende rendenen. Kijk hier ook eens: https://www.vanacht-campers.nl/blog/cam ... ote-merken
Welke kan je nog veel van verwachten etc. Zeker als we op een oudere, 10+, uit komen voelt een houtvrije opbouw toch prettiger.
Dan zitten we ruim onder de 100.000. en misschien wel onder de 50.000 voor een aankoop.
Als je anno 2024 een integraal in het €50.000 budget of minder hoopt te vinden dan kom je sneller in de oudere campers met vrijwel zeker nog wel die houten opbouw. Houd die €100.000 toch maar in het achterhoofd als je een grote integraal camper met kunstof/aluminuim wanden wilt vinden die ook nog voldoende oplevert bij inruilen. Je kunt met het budget van een Dacia niet op zoek naar een modernere BMW met hoge inruilwaarde.
Heb je al eens een camper gehuurd om te ondervinden welke camper jou/jullie het beste past?
En heb je overwogen om toch voor het C1 rijbewijs te gaan waardoor je breder kunt zoeken naar ruimere en daardoor vaak zwaardere campers?
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
- Bob Diesel
- Berichten: 31960
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Inlezen voor de toekomstige camper
Over een paar jaar ,hoeveel jaar zijn dat
Niemand heeft een glazen bol, u wel kijk er tegen die tijd nog eens in
Kijk je nu , dan neem de tips hier boven mee
En bedenk , je leeft nu ,
Voorpret is ook leuk
Niemand heeft een glazen bol, u wel kijk er tegen die tijd nog eens in
Kijk je nu , dan neem de tips hier boven mee
En bedenk , je leeft nu ,
Voorpret is ook leuk
Re: Inlezen voor de toekomstige camper
Bracht voor de leuke en snelle informatieve reactiesc alvast. Hier en stukje aanvullende info over onze situatie uit het voorstel deel van het forum:
Sjors is de naam, gezin met 3 kinderen van 13 tot 18. Sinds 2016 en vouwwagen en daarvoor 3x jaarlijks een en camper gehuurd. De oudste was laat zindelijk, Down syndroom, en dan is een douche in een camper erg handig. Dat waren alkoof versies. 3000 euro huur voor 3 weken in vergelijking met 9k voor een nieuwe combicamp vouwwagen leek ons daarna financieel handiger toen ze alledrie zindelijk waren.
Dit jaar met de vouwwagen ergens in Europa en volgend jaar een vliegreis naar Zuidoost Azië in de planning. Nu inlezen campers om daarna een camper te kopen.
Dus over een jaar of 4 of zo. Kan ik nu alvast een voorselectie maken. Dan weer toetsen bij ega want afgelopen zaterdag was de eerste reactie bij de voorselectie, Carthago 3500 kg versies bij Duijndam in Delft: zo een groot ding?! Veel te lang. Ik denk vooral omdat het integraal is komt het massaal over. Maar ja een gevoel praat je niet weg met feitelijkheden....
Aangezien het over een en jaar of 3 a 4 is komen er misschien vanzelf door de EU wetgeving 4250kg versies met B rijbewijs in bereik. Maar ja, hanteerbaar blijft dan een issue ivg met een echte B rijbewijs versie.
Wegen bij aankoop en vocht meten heb ik ondertussen al wel opgepikt.
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Sjors is de naam, gezin met 3 kinderen van 13 tot 18. Sinds 2016 en vouwwagen en daarvoor 3x jaarlijks een en camper gehuurd. De oudste was laat zindelijk, Down syndroom, en dan is een douche in een camper erg handig. Dat waren alkoof versies. 3000 euro huur voor 3 weken in vergelijking met 9k voor een nieuwe combicamp vouwwagen leek ons daarna financieel handiger toen ze alledrie zindelijk waren.
Dit jaar met de vouwwagen ergens in Europa en volgend jaar een vliegreis naar Zuidoost Azië in de planning. Nu inlezen campers om daarna een camper te kopen.
Dus over een jaar of 4 of zo. Kan ik nu alvast een voorselectie maken. Dan weer toetsen bij ega want afgelopen zaterdag was de eerste reactie bij de voorselectie, Carthago 3500 kg versies bij Duijndam in Delft: zo een groot ding?! Veel te lang. Ik denk vooral omdat het integraal is komt het massaal over. Maar ja een gevoel praat je niet weg met feitelijkheden....
Aangezien het over een en jaar of 3 a 4 is komen er misschien vanzelf door de EU wetgeving 4250kg versies met B rijbewijs in bereik. Maar ja, hanteerbaar blijft dan een issue ivg met een echte B rijbewijs versie.
Wegen bij aankoop en vocht meten heb ik ondertussen al wel opgepikt.
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Re: Inlezen voor de toekomstige camper
Met drie kinderen een camper huren van ongeveer 6 meter, knap dat je er zo één gevonden hebt.
Maar sois, over 3 à 4 jaar zullen de coronaverschijnselen wel voorbij zijn en zal de camper en caravan markt afgekoeld zijn (niemand heeft een echt werkende glazen bol).
Langs/enkelbedden zijn meestal onder de twee meter lengte dus kom je bijna automatisch uit op bedden in de breedte.
Ga eens kijken op een beurs of bij een grote dealer wat de lengte is bij een acceptabele inrichting.
Bijna altijd wint de inrichting, soms pas na een impulsieve aankoop.
Succes.
Maar sois, over 3 à 4 jaar zullen de coronaverschijnselen wel voorbij zijn en zal de camper en caravan markt afgekoeld zijn (niemand heeft een echt werkende glazen bol).
Langs/enkelbedden zijn meestal onder de twee meter lengte dus kom je bijna automatisch uit op bedden in de breedte.
Ga eens kijken op een beurs of bij een grote dealer wat de lengte is bij een acceptabele inrichting.
Bijna altijd wint de inrichting, soms pas na een impulsieve aankoop.
Succes.
Groet, Ron Greven
Re: Inlezen voor de toekomstige camper
Bezoek de Caravan Salon in Düsseldorf en je ziet zo'n beetje alles wat er te koop is.
Re: Inlezen voor de toekomstige camper
De kinderen waren toen kleiner , 2014 was dat. Een toen ws wel langer dan 6, eerder 7 + meter.
Camper in de toekomst moet voor 3 zijn op zijn minst. Gezien de benodigde huidige met hefbed zaak het toch we een 4 persoon worden.
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Camper in de toekomst moet voor 3 zijn op zijn minst. Gezien de benodigde huidige met hefbed zaak het toch we een 4 persoon worden.
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Re: Inlezen voor de toekomstige camper
Wanneer was die ook alweer? Was wel een plan om een keer te kijken. Dan zie je veel, zoniet alles.Dafluc schreef:Bezoek de Caravan Salon in Düsseldorf en je ziet zo'n beetje alles wat er te koop is.
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Re: Inlezen voor de toekomstige camper
Sjors,
Ik persoonlijk vind een Dethleffs Globebus intergraal een mooie camper. lengte 6.65meter. Er staat een te koop bij Haffkamp campers.
Is maar een idee.
Veel succes bij met zoeken.
gr.
Jack
Ik persoonlijk vind een Dethleffs Globebus intergraal een mooie camper. lengte 6.65meter. Er staat een te koop bij Haffkamp campers.
Is maar een idee.
Veel succes bij met zoeken.
gr.
Jack