Garage in de camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Bpierey
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 03 mar 2024, 23:40

Garage in de camper?



Bericht door Bpierey »

Hallo,

Ben langzaam aan het kijken naar campers, vandaag een leuke gezien. Veel op internet gelezen al. Waar ik nieuwsgierig naar was voor jullie mening is eigenlijk de “garage”. Ik wil er eigenlijk eentje, voor vanalles en nog wat. Altijd makkelijk. Maar heb ik hem echt nodig? Wellicht voor fietsen handig als ze opgborgen zijn. Die snap ik. Maar het bed ligt dan altijd vrij hoog en ik ben al wat ouder, dat is dan de keerzijde.

Mijn vraag aan jullie, wat nemen jullie zoal mee in de garage? ( even los van fietsen, barbecue en tafels/stoelen, die snap ik). Gereedschap? Slang? Extra accus of water?

Hoor graag reacties.

Grt
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Garage in camper



Bericht door Marco Polo »

Vooral de fietsen.
En als je dat doet let dan vooral op de hoogte.
Als je niet van alles wilt gaan verstellen of demonteren.
Veel garages zijn net iets te laag voor standaard fietsen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Garage in camper



Bericht door seth_space »

Let bij garages met name op wat het maximal gewicht is dat je erin mag laden. Het zijn vaak hele grote ruintes en de neiging om die vol te zetten blijkt groot. Hele ingenieuze ladeconstructies waarin je van alles op kunt bergen. Maar het gewicht is snel bereikt en de wegligging heeft daar al snel onder te lijden.
Fietsen is meestal niet een probleem. Let dan wel op de maatvoering van de garagedeuren. Ze moeten natuurlijk simpel naar binnen kunnen.
Kortom, gewicht beperken tot maximaal dat wat toegelaten is door de fabrikant.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
tonic
Berichten: 2444
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Garage in camper



Bericht door tonic »

Die garages zien er allemaal geweldig uit maar de meeste hebben maar een beperkt laadvermogen. Vooral omdat ze achter de achteras zitten.
Veel mensen denken dat de ruimte geheel gevuld kan worden. Niet dus
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Garage in camper



Bericht door isoplus »

Nou dat is niet eenvoudig te beantwoorden, maar ik kan je wel vertellen hoe dat bij ons is gegaan. De eerste camper was een 4,5 ton Fiat met alkoof en grote garage, daar kon van Alles in en dat deden wij ook plus nog een aanhanger erachter met een 2 cv daarop.
Gereedschap, sleepkabels, garagekrik en lier mee plus nog 2 fietsen.
De tweede camper was een integraal Hymer van 4,25 ton en je raad het al, grote garage en een aanhanger met mover en daarop een Fiat 500. Minder gereedschap mee en twee vouwfietsen.
Telkens als we weer thuis kwamen laadden we al die zooi uit die we nooit gebruikt hadden en inmiddels waren wij er van overtuigd dat overal van alles te koop is :-B
Dus de derde camper werd een eenvoudige Fiatbus met een inbouw van Clever met achterop een fietsenstalling van Van 'n Bike met daarop 2 e-fietsen van Flyer type Flowgo, prima kleine fietsjes die gewoon al jaren in weer en wind onafgedekt achterop hangen.
Nog steeds sjouwden wij spullen uit de bus die wij nooit gebruikten!
De vierde en waarschijnlijk laatste camper is een Fiatbus met Adria-inbouw type Maxi lang 6,40 meter. Het ding heeft een bed dat tegen het dak gehesen kan worden.
Nu hebben wij de voor ons ideale camper, achterin staat een grote dekenkist gesjord zodanig dat het bed nog geheel omlaag kan. In die kist gaat alles wat wij mee willen nemen plus natuurlijk in de kastjes. Ik had mij voorgenomen mij niet meer in bochten te moeten wringen om spullen onder het bed vandaan te moeten halen, wat in de Clever wel het geval was! Wij zijn net terug 3 maanden Algarve, de achterdeuren zijn sinds vertrek niet meer open geweest, wat een weelde. Geen gedoe met de fietsenstalling wegklappen of draaien en alles wat achter vandaan moet komen is te bereiken door het bed naar boven te brengen, zelfs de gasflessenkast is zo te bereiken.
Ik heb nu slechts handgereedschap mee, Fiatboordgereedschap en een sleepkabel plus sneeuwsokken( wij rijden met m+s banden).
Camper en kan eenvoudig zijn :cheers:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Garage in camper



Bericht door Marco Polo »

tonic schreef:
ma 25 mar 2024, 21:37
Die garages zien er allemaal geweldig uit maar de meeste hebben maar een beperkt laadvermogen. Vooral omdat ze achter de achteras zitten.
Veel mensen denken dat de ruimte geheel gevuld kan worden. Niet dus
Bij ons waren 2 elektrische fietsen, reservewiel, gereedschap en de reguliere vakantiedingetjes al bijna voldoende voor 150kg.
En dat was wat het maximum was voor de garage - lightchassis met chassisverlenging - en duidelijk van invloed op de wegligging.

De huidige wagen heeft een garage met een maximaal laadvermogen van 350kg, geschikt voor een kleine motorscooter.
Achteras mag 2500kg hebben - heavy chassis - en is dus ook afgestemd op dit hogere gewicht.

Hangt dus allemaal met elkaar samen :wink:
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 676
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Garage in camper



Bericht door Dekker-Achterhoek »

Zo min mogelijk :-B :-B
Alles wat erin kan heeft gewicht wat je mee moet sjouwen. En hoe groter het 'hok' (een garage is een werkplaats waar ze auto's repareren), hoe meer zinnige (en onzinnige) dingen je mee neemt. Maar goed, ik kampeer pas 50 jaar met Campers, dus . . . . :shh:
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Garage in camper



Bericht door Dafluc »

Nog even over dat hoge bed: er zijn ook bedden die verstelbaar zijn. Dus onderweg een hoog bed en een ruime garage. Op de camping de fietsen eruit en het bed een heel stuk omlaag.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Garage in camper



Bericht door Marco Polo »

Toch past het ook gewoon allemaal in een niet te hoge camper.
120cm garage + genoeg zithoogte op het bed.
En dat onder de 3m wagenhoogte.
Als de zithoogte een dingetje is.

Vindt het altijd gedoe om dingen te moeten verplaatsen om te kunnen slapen, transporteren en dergelijke.
Kan je net zo goed een buscamper kopen :P :mrgreen:
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Garage in camper



Bericht door kampo »

Bpierey schreef:
ma 25 mar 2024, 21:30
... Waar ik nieuwsgierig naar was voor jullie mening is eigenlijk de “garage”. Ik wil er eigenlijk eentje, voor vanalles en nog wat. Altijd makkelijk. Maar heb ik hem echt nodig? Wellicht voor fietsen handig als ze opgeborgen zijn. Die snap ik. ...
Volgens mij is het slim om een camper met garage te kopen. Dat kost niet veel meer, als er al een meerprijs is.
Velen kopen een te korte camper en gaan vervolgens achterop de trekhaak een heel duur en zwaar fietsenrek installeren.
Dat kost dan tot 4000 Euro, weegt tot 90kg en maakt een camper 80cm langer.
Bovendien staat alles buiten, klaar voor diefstal, in weer en wind.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Garage in de camper?



Bericht door Aloys »

En je kunt natuurlijk de fietsen thuislaten. Wij reizen vaak door "bergachtige" gebieden waar de fiets van zichzelf al niet zo praktisch is. Ik ken mensen die de fietsen altijd meenemen, maar niet altijd gebruiken.
Soms nemen we de fietsen wel mee: schuifdeur open, fietsen tegen het tegenoverliggende keukenblok, één sjorbandje, klaar. Koffie drinken onderweg? Even de fietsen eruit. 's Nachts moeten die arme fietsen buiten slapen, maar daar kunnen ze wel tegen. :D

Ach, elk voordeel heeft zijn nadeel. Ik ben blij met mijn buscamper van 6 meter, kan en durf overal te komen (kleine weggetjes, binnensteden) en ik pas in de meeste parkeervakken. Dat manoeuvreren met een camper van 8 meter lang wordt op den duur (door leeftijd) ook wel een dingetje, zie ik regelmatig.

En het is ook écht zo: hoe meer ruimte je hebt, hoe meer je meeneemt. Echt gezien: grote camper met riante garage op wintersport. Achterin, in de garage dus, een leeggelopen rubberboot en een buitenboordmotor...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Garage in de camper?



Bericht door AadenAnke »

Als ik kijk naar Ron (een buurman 8huizen verder) heeft Aloys helemaal gelijk :lol: aan Adria met een grote garage een koelbox 2 gewone klap stoelen 2 lig stoelen 2 paraplustoelen krat fris krat bier parasol een loei zware gereedschapskist 2 kabelhaspels hark bezem en een paar kratten met losspul fietsen in de aanhanger en altijd op een camping wel handig want die hebben meestal een winkeltje :lol: Ruimte zat zegt hij altijd en sinds hij luchtvering heeft merk je er niet meer van :bang:

Gr Aad
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Garage in de camper?



Bericht door doov »

De golftassen liggen bij ons in de garage.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Garage in de camper?



Bericht door Zadowolony »

Al aan een buscamper gedacht? Heb je geen aparte garage, alleen de ruimte onder het bed. Kunnen de vouw fietsen onder of achter op de bus. En de gebruikelijke spullen, niets bijzonders behalve de opvouwbare hondenfietskar.
Maar we nemen wel steeds minder mee merken we…. En dat moet ook wel want je zit zo boven de 3500 kg!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie