Wat is je nieuwste aanwinst?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2434
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door pepon »

eef van baal schreef:@pepon

is dit de 2gb uitvoering?
Image Sensor:
Sensor High Definition Color CMOS Sensor
Display Resolution 1920 * 1080 (2.0M Pixels)
Min. Illumination 0 Lux (With IR Illuminator)

2 Megapixel bedoel je denk ik?

Wifi gebruik ik niet, is geheel bekabeld.

Opnames worden op een oude desktop PC met behulp van Blue Iris opgeslagen.
Heb nog een paar afgeschreven pc's en monitoren uit mijn tijd als systeembeheerder liggen, dus ik kan nog even voort.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
jansloos
Berichten: 6875
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door jansloos »

Als je nou het IP adres ff meldt, en de inloggegevens.

8-)
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2434
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door pepon »

Ja, is een hot item tegenwoordig, maar standaard logon heb ik als eerste aangepast, dus doe je best maar. :wink:

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Toon »

andere solar regelaar
eerst de LR1218 deze lade de accu's maar tot 14,4 volt dus nu over en voor de handel
nu de LRM 1218 deze laadt tot 14,7 de AGM vlies baterijen met de juiste spanning en komen de accu's echt goed vol
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13282
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door AadenAnke »

pepon schreef:
vmax schreef:je camera staat wel op de openbare weg te "kijken" heb je er ook een bordje bij van camera toezicht ??
Vraag had ik verwacht.

Vorige camera stond er al 3 jaar, nooit klachten gehad.
Sticker zat bij de camera dus heb ik op plek van de vorige sticker geplakt.
Beeld staat niet op voordeuren of achtertuintjes.

Heb hem ook hier https://www.politie.nl/themas/camera-in ... ac6d5b91d8 aangemeld.

Groet, Ron.
Blijkt niet nodig te zijn! Buurman heeft een camera hangen die ook ons komend en gaand bezoek filmt. Ben daar niet echt blij mee dus bij politie gevraagd mag dat. Ja! Delen met andere (b.v. via internet) weer niet. Oom agent is er langs gegaan en heeft het zichtveld bekeken, alleen beelden van buiten en niet via ramen in huis. Dus helemaal oké. Opgenomen in het register van particulieren camera's die ze eventueel kunnen gebruiken als er iets in de straat is gebeurd. Niet alleen ome Sam kijkt wat we doen maar iets van meer dan 2 miljoen al dan niet professionele beveiligingscamera's bezitters in Nederland kijken ook mee. Dus steek in een gemiddelde straat je middelvinger omhoog en je staat vast ergens via een camera geregistreerd. Fijn hè voelen we ons lekker veilig? Ik zit de hele dag met een camera op me gericht rij naar huis op wegen die via camera's bekeken worden en de gemiddelde TT legt dat ook vast en in de straat kijkt de buurman (en met hem nog een stuk of 3 buurmannen) of en hoe ik naar binnen loop en eventueel met wie! Dan praten we over privecy, laat me niet lachen. We lopen allemaal hele dagen met een mobiel op zak dus is altijd en overal na te gaan waar we waren. Zullen we het maar niet over het lezen van ons mailverkeer hebben die via steek/trefwoorden selectief meegelezen wordt.

Gr. Aad
AadenAnke
Berichten: 13282
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door AadenAnke »

Saviemeke schreef:
JoopBrekken schreef:Afbeelding
Lijmklemmen, Action, 2 stuks voor €0,79.
Grote klemkracht en draaiende voetjes, handig!
Kwaliteit is om te huilen, ik heb er indertijd een stuk of twintig van aangeschaft, daar is nu nog maar de helft van over.
Maar goed, het is altijd beter dan niets als je even een klem nodig hebt.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.
Heb er gisteren ook 6 gehaald en gisteren en vandaag al flink gebruikt, erg handig, maar die opmerking over de kwaliteit snap ik niet helemaal klem kracht is erg goed en ze zijn redelijk stevig voor die prijs top kwaliteit. Heb er 2 van een professioneel merk iets groter maar die kosten toen iets van 5 euro stuk en deze nog geen 40 cent. Dus vraag ik me af wat je ermee gedaan heb? Zomaar uit nieuwsgierigheid

Gr. Aad
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2434
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door pepon »

AadenAnke schreef:
pepon schreef:
vmax schreef:je camera staat wel op de openbare weg te "kijken" heb je er ook een bordje bij van camera toezicht ??
Vraag had ik verwacht.

Vorige camera stond er al 3 jaar, nooit klachten gehad.
Sticker zat bij de camera dus heb ik op plek van de vorige sticker geplakt.
Beeld staat niet op voordeuren of achtertuintjes.

Heb hem ook hier https://www.politie.nl/themas/camera-in ... ac6d5b91d8 aangemeld.

Groet, Ron.
Blijkt niet nodig te zijn! Buurman heeft een camera hangen die ook ons komend en gaand bezoek filmt. Ben daar niet echt blij mee dus bij politie gevraagd mag dat. Ja! Delen met andere (b.v. via internet) weer niet. Oom agent is er langs gegaan en heeft het zichtveld bekeken, alleen beelden van buiten en niet via ramen in huis. Dus helemaal oké. Opgenomen in het register van particulieren camera's die ze eventueel kunnen gebruiken als er iets in de straat is gebeurd. Niet alleen ome Sam kijkt wat we doen maar iets van meer dan 2 miljoen al dan niet professionele beveiligingscamera's bezitters in Nederland kijken ook mee. Dus steek in een gemiddelde straat je middelvinger omhoog en je staat vast ergens via een camera geregistreerd. Fijn hè voelen we ons lekker veilig? Ik zit de hele dag met een camera op me gericht rij naar huis op wegen die via camera's bekeken worden en de gemiddelde TT legt dat ook vast en in de straat kijkt de buurman (en met hem nog een stuk of 3 buurmannen) of en hoe ik naar binnen loop en eventueel met wie! Dan praten we over privecy, laat me niet lachen. We lopen allemaal hele dagen met een mobiel op zak dus is altijd en overal na te gaan waar we waren. Zullen we het maar niet over het lezen van ons mailverkeer hebben die via steek/trefwoorden selectief meegelezen wordt.

Gr. Aad
Nou nou, wat een frustraties,

Toevallig hebben mijn camerabeelden net een inbraak helpen oplossen op eerste kerstdag.
Beelden van de inbrekers die hun auto parkeerde hier op het pleintje s'avonds om 9 uur.
Grote politieman met volle bepakking kwam volgende dag met een USB stickie voor de beelden.

Als dat jou gebeurt zeg je dan "ik ben er tegen dus gebruik die beelden niet"?

Ook als je daardoor je eigendommen terug krijgt en de dader(s) gepakt worden?
Cam2.20161225_201331.717689.3.jpg
Cam2.20161225_201331.717689.3.jpg (41.18 KiB) 1522 keer bekeken
Arrestatie.
Cam2.20161226_080000.1120989.3.jpg
Cam2.20161226_080000.1120989.3.jpg (71.25 KiB) 1522 keer bekeken
Daderauto wordt weggesleept.

Is niet on topic maar toch.


Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27470
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Marco Polo »

Privacy en privacy schending hebben vele facetten maar dat valt buiten de context van dit topic lijkt me ;-)
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Marjorie »

Vandaag zijn we van ons geloof afgevallen en hebben een (tweedehands) Hymer S510 gekocht :-B
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Zwerfsteen »

Wat!? de Magirus weg?
Dit is spraakmakend nieuws,

Van harte gefeliciteerd en dat jullie er vele mooie en veilige reizen er mee mogen maken.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Marjorie »

Dankjewel. Over een week of 2 halen we hem op.
En nee, de Magirus is er nog. Ben bang dat we die aan de straatstenen niet kwijt raken :oops: Maar Jan gaat hem van de zomer opkalefateren en dan zien we wel.

Het voelt wel erg als verraad aan de Magirus waar we al zo'n 25 jaar in gebivakkeerd hebben.
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Zwerfsteen »

Van dat verraad geloof ik best dat je dat zo voelt, maar ach... niets is blijvend.

kan je van de Magirus geen rijdend museum maken?
Er zitten vast veel verhalen in.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6375
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door rongreven »

Marjorie schreef:Vandaag zijn we van ons geloof afgevallen en hebben een (tweedehands) Hymer S510 gekocht :-B
Daar krijg je geen spijt van. :cheers:
Wij heben er al 11 jaar één en willen haar/hem niet meer kwijt.
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door ariedekreij »

Een paar nieuwe sportschoenen, ultralicht. Heeft niets met de camper te maken maar ze kunnen allicht mee! :cheers:
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Plaats reactie