Trajectcontrole

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
limarsah
Berichten: 96
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 0:24
Locatie: DEN HELDER

Trajectcontrole



Bericht door limarsah »

Inmiddels een niet-ontvankelijksheidsverklaring ontvangen van de officier! Te laat gereageerd!!?
Balen!!!!!!!!!!
Wij reden in een rolstoelaangepaste Knaus Suntraveller TI-708. Inmiddels een rolstoelaangepaste Fiat Ducato XL L4H3/150PK Confortmatic met Braun cassettelift aan zijkant.
Gebruikersavatar
marmisaro
Berichten: 7246
Lid geworden op: wo 14 jun 2006, 22:12
Locatie: merijntje gijzen



Bericht door marmisaro »

gooi het hier ff in de groep :arrow: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewforum.php?f=5
die weten van de hoed en de rand.
Punt is ook ik begrijp jou wel....maar je begrijpt mij niet.
En dat laatste is juist zo jammer..anders hadden we goed contact.
Gebruikersavatar
limarsah
Berichten: 96
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 0:24
Locatie: DEN HELDER

Trajectcontrole



Bericht door limarsah »

Zullen we zeker doen.
Wij reden in een rolstoelaangepaste Knaus Suntraveller TI-708. Inmiddels een rolstoelaangepaste Fiat Ducato XL L4H3/150PK Confortmatic met Braun cassettelift aan zijkant.
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07



Bericht door myway »

Bespaar je de moeite, de bekeuring is al betaald,dan gaat het echt niet lukken.
Als de minister zich heeft laten voorlichten door de RDW begrijp ik waar om ze het RVV gaan wijzigen met betrekking tot de snelheid voor campers >3500 kg :cry: :cry:
Gebruikersavatar
dommeltje
Berichten: 465
Lid geworden op: do 29 jun 2006, 20:20

Re: Trajectcontrole



Bericht door dommeltje »

limarsah schreef:
majot schreef:Wij hebben het zelfde gehad. Direct gebeld met de KPLD, en deze zag dat we niet te hard hadden gereden en ze zouden hem bij het CVOM inlaten trekken. Na 1 maand kwanm de eerste aanmaning/verhoging.
Toen begon het spel pas echt> brief naar de OvJ > deze deelde mede dat ik met een aanhanger reed ( in mijn brief had ik gemeld dat ik GEEN trekhaak had). Omeen lang verhaal kort temaken: na 3 maanden te hebben gebeld met KLPD, CVOM, CJIC heb ik een brief geschreven naar de Nationale ombudsman. Deze heeft er toen voor gezorgd dat de zaak werd geseponeerd.

Dus volhouwen ! en maakt een dossier aan ( met alles erin met wie, wanneer, en wat er is gezegd, enz. > dit gaf volgens mij de doorslag bij de ombudsman.

Sterkte.
Voor laten komen en schade vergoeding eisen!
Ze verliezen geheid en dat kost ze vele malen meer dan dit onzinnige systeem inbrengt.

groet


Toen ik gisteren telefonisch contact had met een aardige dame bij de KLPD(0900-2353873) was zij bereid direct de sanctie ongedaan te maken, echter de sanctie was langer dan 6 weken oud en dan kan dat niet meer. Toch maar briefje schrijven naar officier van justitie was haar advies.
Van geld dat we niet hebben kopen we dingen die we niet nodig hebben om indruk te maken op mensen die we niet mogen. Loesje
Gebruikersavatar
limarsah
Berichten: 96
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 0:24
Locatie: DEN HELDER

Trajectcontrole



Bericht door limarsah »

Vwb voetnoot: Wij niet hoor !!
Wij reden in een rolstoelaangepaste Knaus Suntraveller TI-708. Inmiddels een rolstoelaangepaste Fiat Ducato XL L4H3/150PK Confortmatic met Braun cassettelift aan zijkant.
avbrande
Berichten: 4998
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 14:12

Re: Trajectcontrole



Bericht door avbrande »

limarsah schreef:Inmiddels een niet-ontvankelijksheidsverklaring ontvangen van de officier! Te laat gereageerd!!?
Balen!!!!!!!!!!
Is toch niet erg; gewoon voor laten komen...
Je staat in je recht.
Op kenteken staat Kampeerauto en gewicht kleiner dan 3500.
Geen enkele rechter die je een boete oplegt!
Ik neem toch aan dat je nog niet betaald hebt...
Ton The Camperman ------- Hymer E610 1996 ------- Fiat Ducato 2,5 TDI ------- Maxi-chassis 230
Afbeelding

*Vroeger dacht ik altijd "later", later dit, later dat, enz.
Ik zeg niet langer later, ik vervul vandáág mijn (camper)dromen!!*
majot
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 02 jun 2003, 19:34
Locatie: Veenendaal



Bericht door majot »

Het voorlaten komen is GEEN optie.
[i]Volgens de "wet Mulder" kan je boetes onder de € 90,00 het niet laten voorkomen.[/i]
avbrande
Berichten: 4998
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 14:12



Bericht door avbrande »

majot schreef:Het voorlaten komen is GEEN optie.
Volgens de "wet Mulder" kan je boetes onder de € 90,00 het niet laten voorkomen.
Wisten we het bedrag dan??
Ja dus, het was 46 euro!
Nou ken ik de wet Mulder niet precies, maar in dit geval blijft het een foute en ten onrechte opgelegde boete.

Wie heeft hier nu ervaring mee?
Laatst gewijzigd door avbrande op di 04 mar 2008, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ton The Camperman ------- Hymer E610 1996 ------- Fiat Ducato 2,5 TDI ------- Maxi-chassis 230
Afbeelding

*Vroeger dacht ik altijd "later", later dit, later dat, enz.
Ik zeg niet langer later, ik vervul vandáág mijn (camper)dromen!!*
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

na een paar aanmaningen zit je toch boven de €90
dan kun je het toch wel voor laten komen
of werkt het zo niet
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07



Bericht door myway »

Hallo jongens lees even regel twee van de topicstarter :wink:
avbrande
Berichten: 4998
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 14:12



Bericht door avbrande »

myway schreef:Hallo jongens lees even regel twee van de topicstarter :wink:
Heb ik gedaan.
Boete is 46,00 euro
Is betaald
Niet ontvankelijk verklaard

Vraag is nog steeds heeft iemand ervaring met een foute/ onterechte boete met de voorgaande situatie.
Ik zou zeggen dat de OvJ nog steeds ambtshalve de boete zou kunnen (laten) teruggeven...
Dus is er iemand met ervaring?
Ton The Camperman ------- Hymer E610 1996 ------- Fiat Ducato 2,5 TDI ------- Maxi-chassis 230
Afbeelding

*Vroeger dacht ik altijd "later", later dit, later dat, enz.
Ik zeg niet langer later, ik vervul vandáág mijn (camper)dromen!!*
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Voorbeeld bezwaar



Bericht door Opgezegd »

Officier van Justitie
Postbus 19
3769 Soesterberg.




Woonplaats, ……………. 2006.


Onderwerp: Bezwaarschrift Wet Mulder.

Klager:
Naam, Adres, postcode en woonplaats, rekeningnummer …………………

Edelachtbare heer, mevrouw,


Hierbij maak ik bezwaar tegen uw beschikking met beschikkingsnummer . . . . . . . . . d.d. . . . . . . . waarvan een kopie is bijgevoegd.

In de beschikking is aangegeven dat ik een overschrijding van de maximum snelheid heb gepleegd met het voertuig gekentekend ……... Ik ben het met deze beschikking niet eens. Het betreffende voer-tuig is een kampeerauto. Gelet op de uitspraak van het Gerechtshof Leeuwarden (LJN: AU1557 / WAHV 05/00183 kan niet worden aangenomen dat een kampeerauto met een toegestaan maximum massa van meer dan 3500 kg een vrachtauto in de zin van het RVV 1990 is. Voor een dergelijke kampeerauto geldt dan ook geen maximum snelheid op autowegen. Derhalve is artikel 21, aanhef en onder a, RVV van toepassing, hetgeen betekent dat op autosnelwegen voor de onderhavige camper een maximumsnelheid van 120 kilometer per uur geldt.

Ik verzoek u dan ook de beschikking te vernietigen.


Hoogachtend,
avbrande
Berichten: 4998
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 14:12



Bericht door avbrande »

Hoi Martin,

Perfect, dat bedoel ik nou!
Maar moet je in de eind zin niet opnemen "ambtshalve", omdat er al een niet ontvankelijk is gegeven....
Ton The Camperman ------- Hymer E610 1996 ------- Fiat Ducato 2,5 TDI ------- Maxi-chassis 230
Afbeelding

*Vroeger dacht ik altijd "later", later dit, later dat, enz.
Ik zeg niet langer later, ik vervul vandáág mijn (camper)dromen!!*
Plaats reactie