verzekering-en-schors/stal-vraagje

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

MoParMart schreef:????ja???en???

http:// http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/k ... en_apk.htm
Foutje ik heb niet goed gelezen :oops: :oops:
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

schorsen



Bericht door Vertrokken4 »

Volgens is, of in ieder geval was het zo, dat als je gebruik maakt van de gereduceerde wegenbelasting regeling, je het kenteken niet mag schorsen.
Peter Lousberg
Berichten: 97
Lid geworden op: za 25 mar 2006, 12:42
Locatie: Roermond



Bericht door Peter Lousberg »

Als het voertuig geschorst is, betaal je natuurlijk geen wegenbelasting en je hoeft geen verzekering te betalen. Je krijgt zelfs teveel betaalde belasting terug. Of het echter verstandig is de verzekering te schorsen? Denk aan bv brand in de stalling, vernieling of andere ongelukken. Ik dacht bij een keuring dat je wel mocht rijden mits dat aangevraagd wordt van te voren. Bij een schorsing mag de auto niet op de openbare weg staan en dient het adres waar de camper staat opgegeven te worden. Er kan een controle uitgevoerd worden.
Reizen met een Dethleffs Globbetrotter A642/1993
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: schorsen



Bericht door Opgezegd »

jervig schreef:Volgens is, of in ieder geval was het zo, dat als je gebruik maakt van de gereduceerde wegenbelasting regeling, je het kenteken niet mag schorsen.
Ja hoor dat kan gewoon!
oscar
Berichten: 7
Lid geworden op: za 15 jul 2006, 13:47
Locatie: rotterdam



Bericht door oscar »

echt super bedankt voor de racties
kan ik echt wat mee.
plan van aanpak is nu eerst verkopen aan een naaste en dan schorsen. hij staat inderdaad bij een boer in de loods, veilig en vooral droog !!!!
ja en kijk nu ben ik ook al niet verzekerd tegen brandschade dus zou er nog een aanzienlijk bedrag bijkomen bij mn nu al lopende wa verzekering.
wordt me dan een beetje te veel aan kosten dus hoop ik maar dat de sterren het beste met me en mijn lieve busje voor hebben ..
nogmaals bedankt en veel camperplezier
oscar
Plaats reactie