Ben ik nou gek...?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
De Boompjes
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 13 mei 2005, 12:56
Locatie: Beek-Ubbergen

Ben ik nou gek...?



Bericht door De Boompjes »

Hallo allemaal,
Ik moet even mijn ei kwijt..(dat ei komt later in het verhaal weer terug).
Wij zijn op zoek naar een lcd schermpje om tv te kijken maar willen niet dat de tv net zoals thuis te veel ruimte inneemt.
Hebben nu een dvd playertje maar is net iets te klein als je met meer dan 2 mensen wil kijken.
Wij zagen bij marktplaats een leuke advertentie voor een AVIC hoofdsteun met LCD-scherm 11 Inch (ps)
Prijs € 125,00.
Leuk met 2 van die pootjes die in het daarvoor bestemde schapje vastgezet kunnen worden.
Verkoper gebeld, heb je hem op voorraad, antwoord ja, oke dan komen we hem halen (125 km maar ja hobby :lol: )
Komen we daar aan zegt meneer ze gaan alleen per set dus 2x 125 euro en voor 230 zijn ze van jou.
Dan dus de discussie: in je advertentie staat 125 euro ps (per stuk of per set?????).
Hij zegt iedereen wil er 2 u bent de eerste die hierover valt en u wilt hem slopen voor in uw camper.....bla bla bla
Hij zei ook nog die advertentie heb ik niet zelf gemaakt............?????
En toen zei hij laten we maar ophouden met deze discussie want dit is dezelfde discussie als die van de kip en het ei...............?????????????
en laten we de eer aan ons zelf houden....
Thuis gekomen nog even gezocht bij de Kamer van Koophandel maar het betreffende bedrijf in Almere wat hij zegt te hebben is niet te vinden....
Nog even gebeld met V. maar zinloze discussie...
Hij zei nog koop je toch een setje en dan verkoop je er zelf een.
Onze reactie was jij zegt een winkeltje te hebben, wij niet.
Kijk dus uit met aanbiedingen, het ging bij ons tot nu toe gewoon leuk, maar nu even niet.
250 km later weer thuis zonder scherm, zonder kip en mijn ei ben ik hier nu kwijt. :shock:
Lappland

Re: Ben ik nou gek......?



Bericht door Lappland »

Boompjes,

Het is een algemene trend geworden er zijn geen verkopers meer zoals vroeger, nu gaat het om maximum geld te verdienen op de kortst mogelijke tijd. Service, tijd besteden aan de klant, verantwoordelijkheid op nemen bestaat allemaal niet meer, trek uw plan.

Nu is de wens van de verkoper als volgt : Binnen lopen, geen vragen stellen aan de verkopers, betalen en nooit terug komen en zeker niet voor een reparatie onder garantie want dat is vermoeiend voor de verkopers.

Een tijdje geleden wou ik een flat screen kopen, in de winkel rond gelopen de verkoper loopt daar ook maar geeft geen aandacht dat ik misschien een potentiele koper ben en doet gewoon een babbeltje over de GSM met de vriendin wat ze allemaal gaan doen over de weekend. Na een 20 tal minuten komt er toch een verkoper met de vraag of ik enige help nodig had. Op mijn ja antwoord en de vraag dat ik wijzende naar een scherm interesse in had. Okay geen probleem kom maar mee naar de kassa, eenmaal bij de kassa moet ik een 25% voorschot betalen en het scherm zou geleverd worden binnen de 90 dagen :shock: !!!

Mijn reactie was natuurlijk dat ik geen voorschot wenste te betalen en het scherm vandaag nog wenst geleverd te hebben, na veel tijd te hebben besteed en mijn GSM nummer achter gelaten te hebben verlaat ik de winkel. Om 17:00 een seintje gekregen van de winkel dat er heel plotseling een scherm beschikbaar was en of ik nog steeds interesse had, ja natuurlijk waar de verkoper er op aandrong dat kontant betaling een vereiste was bij de levering. Geen nood het scherm werd geleverd 19:05 met de nodige uitleg maar ook met een geklaag van de autobestuurder dat ik normaal een extra betaling moest doen van 50 euro omdat het buiten de werkuren was. Na een seintje met het bedrijf moest ik die som niet betalen dit omdat ik een vlugge beslissing had genomen. De autobestuurder had het garantie bewijs niet bij dus moest ik de dag nadien het bewijs ophalen.

Dit is de moderne verkoop techniek men zou schrik hebben om iets te kopen, ik heb er een hekel aan :(
Gewi
Berichten: 3013
Lid geworden op: ma 01 dec 2003, 20:51
Locatie: `s-Heerenberg



Bericht door Gewi »

Af en toe (steeds vaker heb ik het idee) kom je in een winkel en krijg je het gevoel dat je de mazzel hebt om er iets te mogen kopen. Eenvoudige oplossing : arrogante verkoper tot het laatst laten denken dat hij iets verkocht heeft en dan zeggen " omdat U hier in Uw zaak naar mijn idee weinig interesse toont om mij iets te verkopen zal het met de service wel het zelfde zijn, Goedendag" . Moet je dan die stomme uitdrukking van dat (vaak jonge) snuitje zien.
Die betreffende winkel is er voor mij en niet andersom.

Gerard :)
Gi`j mot niet iedere keer dezelfde blunder make
d`r is keus genoeg .....

----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie
Lappland



Bericht door Lappland »

Gewi schreef:Af en toe (steeds vaker heb ik het idee) kom je in een winkel en krijg je het gevoel dat je de mazzel hebt om er iets te mogen kopen. Eenvoudige oplossing : arrogante verkoper tot het laatst laten denken dat hij iets verkocht heeft en dan zeggen " omdat U hier in Uw zaak naar mijn idee weinig interesse toont om mij iets te verkopen zal het met de service wel het zelfde zijn, Goedendag" . Moet je dan die stomme uitdrukking van dat (vaak jonge) snuitje zien.

Gerard :)
Gerard,

Ik zie op uw schrijven dat we op hetzelfde niveau zitten, inderdaad uw commentaar is prachtig :-)
Gewi
Berichten: 3013
Lid geworden op: ma 01 dec 2003, 20:51
Locatie: `s-Heerenberg



Bericht door Gewi »

:roll: :lol:

Gerard :)
Gi`j mot niet iedere keer dezelfde blunder make
d`r is keus genoeg .....

----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle



Bericht door mariët »

Het valt mij op dat zulk gedrag vooral voorkomt bij de giganten zoals de 'Ik ben toch niet gek"winkel e.d. (Hoewel daar ook wel goede verkopers tussen lopen).

Als ik iets nodig heb op gebied van elektronika of witgoed ga ik naar de Ex....-winkel in ons wijkwinkelcentrum. Daar staat al sinds jaar en dag dezelfde verkoper met verstand van zaken op te boksen tegen het Media....geweld. Ik koop mijn spullen wel bij hém, hij weet waar hij het over heeft, kent z'n klanten, doet niet moeilijk over garanties en afleveren en probeert wanhopig zijn prijzen laag te houden.

Persoonlijk betaal ik liever wat meer en heb dan goede service en klantgericht personeel dan eerst doof en blind te moeten worden in zo'n herriegigant.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Lappland



Bericht door Lappland »

mariët schreef:Het valt mij op dat zulk gedrag vooral voorkomt bij de giganten zoals de 'Ik ben toch niet gek"winkel e.d. (Hoewel daar ook wel goede verkopers tussen lopen).
Mariët,

Uitzonderingen bekrachten de regel maar in het algemeen is het wel zoals Gerard schreef zeer veel nonchalanties daar vele verkopers een vast loon hebben en niet werken op basis van commissies dus maakt het niet uit of ze nou veel hebben verkocht of niet, toch jammer !!!
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45205
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:



Bericht door thole »

Hallo Boompjes,
een vervelende ervaring , een poging om mensen wat aan te smeren.
In de reacties die hierop van anderen volgen, worden mi. 2 dingen door elkaar gehaald.
De man van Marktplaats wordt verkoper genoemd, maar zou ik toch liever aanbieder willen noemen. Hij verkoopt niet vanuit een winkel, maar vanuit een luie stoel en je moet helaas maar afwachten of je niet bedonderd wordt.
Wat betreft klantvriendelijkheid van verkopers in het algemeen vind ik dat ze toch wel in een erg slecht daglicht worden gesteld en ben ik het met Mariët eens.
In service biedende winkel heb je goed opgeleid personeel die, zoals dat tegenwoordig heet voldoende competenties hebben om een klant naar behoren te helpen.
Ik erger me eerder in winkels aan het feit dat zodra je een voet over de drempel zet, meteen in de nek gehijgd wordt met: waar kan ik U mee van dienst zijn?
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10



Bericht door Will »

U kunt twee dingen doen of u betaald wat meer en krijg de service die daar bij hoort, maar helaas hebben deze winkels bijna geen bestaansrecht meer, want u zal daar waarschijnlijk niet komen.
Of u gaat naar zo'n dozendouwer met scherpe prijzen en verkopers die niet veel mogen kosten want anders kunnen ze het niet zo scherp ??? aanbieden.
U (wij) bent de consument en bepaalt wie er bestaansrecht hebt (ben) en niet de winkelier.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Joep en Sjaan



Bericht door Joep en Sjaan »

ik heb ook een verhaal........................................................................
.........................................................................................................
.......................................................................................................
.......................................................................................................
.........................................................................................................
:shock: :shock: :shock: :shock:


Morgen ....... Wat een aardige jongen was dat :wink: :wink:

Begrijpen jullie mij :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Het is wel goed dat je je EI kwijt ben. anders gaat het EI rotten en dan maak je van je hart een moordkuil :wink: :wink: :lol: :lol: :lol:

Hup volgende topic onderwerp :!: :!: :!: :!: :!:
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

Ach, is ook maar net wat voor ervaring je hebt. Ik denk dat het te generaliserend is om de zogenaamde "dozenschuivers" klant/serviceonvriendelijk te noemen. Ik heb (zonder namen te noemen) best wel een aantal goede ervaringen aangaande service en garantie met een aantal van deze "dozenschuivers". Maar ook de negatieve ervaringen ontbreken niet. Hetzelfde geld voor mij bij de, over het algemeen, wat duurdere merkzaken. Ik stapte laatst een bij ons toch wel als goed bekend staande fotozaak binnen en vroeg of hij ook XD memory kaarten verkocht, en wat deze kosten. Hij bood mij één aan voor 58 euro. Ik zei dat ik dit wel erg duur vond en wilde hem vragen waarom er zoveel prijsverschil was, aangezien ik exact dezelfde via internet incl. verzendkosten voor 27 euro kon kopen. Ik kwam niet eens aan de vraag toe! Na mijn opmerking dat ik 58 euro erg duur vond, draaide de man zich, zonder ook nog maar iets te zeggen, om en liet mij staan.
Groeten Abe
Afbeelding
Diamond
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 19 jan 2004, 20:28



Bericht door Diamond »

Mag ik dan ook nog wat schrijven over absurd duur???????????

2e pinsterdag cabine schuifraampje stuk.

Bel de bekende firma ....glass

Kan meteen komen naar de firma filiaal. (45 km rijden) OK

Glas heb ik al op geruimd.

Prima ontvangst goede(DE) koffie :wink:

Wordt een stukje niet goed passend hard plastic(2mm) in gezet

en met veel ducktape en plak waterdicht gepropt.

Sta exact binnen 30 min weer buiten

Raam wordt niet door deze firma geleverd.



Krijg als normaal de nota eigen risico €75

En de rest ???????wordt bij uw verzekering in gediend.


WELKE REST?????????

Na een telefoontje met de verzekering krijg ik te horen

dat er een nota van €93 is in gediend!!!!!!!!!!

Dit is toch niet te geloven wel

€75 + €93 =€168 voor €8 materiaal en €160 plaatsen plastic a 30 min.

Hoe komt die premie toch zo hoog :x
lucastess03



Bericht door lucastess03 »

Ja je moet het ruim zien, zo gaat het toch met alles :wink: :lol:

Wat is het dan voor een schuifraampje??

welk merk camper???
Je zit al even op het forum, dus schrijf het er even bij

Gr Willy
Joep en Sjaan



Bericht door Joep en Sjaan »

Diamond schreef:Mag ik dan ook nog wat schrijven over absurd duur???????????

2e pinsterdag cabine schuifraampje stuk.

Bel de bekende firma ....glass

Kan meteen komen naar de firma filiaal. (45 km rijden) OK

Glas heb ik al op geruimd.

Prima ontvangst goede(DE) koffie :wink:

Wordt een stukje niet goed passend hard plastic(2mm) in gezet

en met veel ducktape en plak waterdicht gepropt.

Sta exact binnen 30 min weer buiten

Raam wordt niet door deze firma geleverd.



Krijg als normaal de nota eigen risico €75

En de rest ???????wordt bij uw verzekering in gediend.


WELKE REST?????????

Na een telefoontje met de verzekering krijg ik te horen

dat er een nota van €93 is in gediend!!!!!!!!!!

Dit is toch niet te geloven wel

€75 + €93 =€168 voor €8 materiaal en €160 plaatsen plastic a 30 min.

Hoe komt die premie toch zo hoog :x
Ja je hebt 45 km voorrij kosten er niet bijgerekend :?
Plaats reactie