Kinderen in de camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Trebor
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 12:15
Locatie: Margraten

Kinderen in de camper



Bericht door Trebor »

Ik had graag geweten hoe kinderstoeltjes in een camper vast gezet kunnen worden. Campers die binnen ons budget vallen hebben bijna allemaal heupgordels terwijl voor een kinderstoeltje eigenlijk een 3 punts gordel nodig is.
Hoe lossen jullie dit op ??

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet
Robert
m.c.r.c.
Berichten: 441
Lid geworden op: do 29 dec 2005, 12:20

kinderstoeltjes



Bericht door m.c.r.c. »

hoi trebor

Aan gezien wij ook heup gordels hebben in onze camper doen wij toch gewoon het kinderstoeltje er in maken en trekken dan de heup gordel zo strak mogelijk aan.Want hoe moet je het anders dan doen als ze er niet in zitten :roll: En volgens de regels van de anwb moet je de gordels gebruiken die er in zitten.Dus gewoon vast maken en lekker op vakantie doen wij ook.
gr.marco
Hendrick
Berichten: 1218
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:06
Locatie: R'dam-Prinsenland
Contacteer:



Bericht door Hendrick »

In de auto van mijn dochter heb ik dat voor mijn kleindochter opgelost door de boven bevestiging van het kinderstoeltje vast te zetten ,
door een spanband om de rugleuning heen.
In de camper kan je dat oplossen door het kinderzitje met de heupgordel vast te zetten op de treinzit ,
en de bovenbevestiging met een spanband of tye-wraps aan een flinke stalen of aluminium handgreep die met bouten en moeren door en door en met een stevige aluminium achterplaat op de kast/keuken/badkamerwand vastzit.
Afbeelding Hobby-550AK / Fiat MA-280 2.5D Afbeelding
Afbeelding
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel

Re: Kinderen in de camper



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

[quote="Trebor"]Ik had graag geweten hoe kinderstoeltjes in een camper vast gezet kunnen worden. Campers die binnen ons budget vallen hebben bijna allemaal heupgordels terwijl voor een kinderstoeltje eigenlijk een 3 punts gordel nodig is.
Hoe lossen jullie dit op ??

Er zijn ook kinderstoelstjes geschikt voor heupgordels. Waarschijnlijk de meer oudere types. Wij gebruiken in onze camper één die hier voor geschikt is. De heupgordels is met twee bevestigingspunten vast te klemmen De stoel kan geen kan op.

Groeten van Wim
Gebruikersavatar
Carel Camperfreak
Berichten: 12802
Lid geworden op: za 13 nov 2004, 22:26
Locatie: ut noorden v/h land
Contacteer:



Bericht door Carel Camperfreak »

Een kinderstoel kopen met een eigen 3 punts gordel,en de stoel vast zetten met de heupgordel werkt perfect een kinderstoel met een eigen 3 punts gordel kopen is even zoeken of kijk eens tijdens de vakantie in Frankrijk veel keus in goede en kwalitatief kinderstoelen zo hebben wij in December 2005 er in bij Care four gekocht in Parijs.
Caravan Camper Check
voor uw (aankoop) camperkeuringen
Gebruikersavatar
Carel Camperfreak
Berichten: 12802
Lid geworden op: za 13 nov 2004, 22:26
Locatie: ut noorden v/h land
Contacteer:



Bericht door Carel Camperfreak »

Wij hebben nog twee mooie Römer king kinderstoelen staan geschikt voor een heupgordel en het stoeltje heeft zelf een drie punts gordel.
Jullie mogen deze gratis afhalen bij intresse een Pd-tje.
Caravan Camper Check
voor uw (aankoop) camperkeuringen
pp
Berichten: 1288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 14:05
Locatie: Dishoek



Bericht door pp »

josca & kids schreef:Wij hebben nog twee mooie Römer king kinderstoelen staan geschikt voor een heupgordel en het stoeltje heeft zelf een drie punts gordel.
Jullie mogen deze gratis afhalen bij intresse een Pd-tje.

Dat is nog eens lief. :!:
:bow: :bow:
AggeMarLeutEt
Trebor
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 12:15
Locatie: Margraten



Bericht door Trebor »

Bedankt allemaal voor de reacties. Nu weten we in ieder geval dat we dus niet per se een camper met 3 punts gordel moeten gaan aanschaffen.

Groet
Robert
enrico
Berichten: 40
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:48
Locatie: geleen

autogordel



Bericht door enrico »

wij hebben ook een camper met alleen een heupgordel . Ik heb aan de bevestiging van de orginele gordel ( vaak beugels) een dikke spanband vastgemaakt. Hiermee terk ik het kinderstoeltje strak in de kussens. Ik ben er van overtuigd dat deze vaster zit als bij de driepuntsgordel.
Eeen grooter probleem als ze te lang moetn zitten. Dan willen ze er toch uit . Maar blijf oorzichtig je kind is je grootste bezit.
Plaats reactie