Permanent wonen in een camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
will

Permanent wonen in een camper



Bericht door will »

mag je je camper gebruiken om er permanent in te wonen?
Kan het gevolgen hebben op je ww uitkering?
Is er een manier om dit toch te kunnen doen!
hoe moet ik me inschrijven bij de gemeente :?:
Ricky
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:



Bericht door Ricky »

Het zal er van afhangen waar je hem neer zet. Je mag in Nederland nu eenmaal niet zo maar ergens staan overnachten.
Op een camping mag je over het algemeen ook niet permanent wonen.
Je hebt wel een postadres nodig.
En voor een WW uitkering maakt het niet uit waarin je woont.
Wel heb je sollicitatieplicht dus kun je niet te lang naar het buitenland.
Ric en Kees zijn blije rijders met een Rhein*Star van Hehn op een Ford Transit.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

Ricky ik zou postadres toch liever willen omschrijven als woon adres dus een plaats waar je ook echt kunt wonen dat kan bij iedereen zijn met een eigen woning [een huurwoning mag je niet onderverhuren ] en zonder een uitkering in welke zin dan ook dan kun je met de camper overal gaan staan waar het toegestaan is dan mag je dus ook op een camping gaan staan die moet dan wel het hele jaar toegankelijk zijn want je woont dan nl op het adres en je recreeerd dan elke dag op de camping daar kan niemand iets aan doen
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
marten
Berichten: 451
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:21
Locatie: Leek



Bericht door marten »

Toon schreef:Ricky ik zou postadres toch liever willen omschrijven als woon adres dus een plaats waar je ook echt kunt wonen dat kan bij iedereen zijn met een eigen woning [een huurwoning mag je niet onderverhuren ] en zonder een uitkering in welke zin dan ook dan kun je met de camper overal gaan staan waar het toegestaan is dan mag je dus ook op een camping gaan staan die moet dan wel het hele jaar toegankelijk zijn want je woont dan nl op het adres en je recreeerd dan elke dag op de camping daar kan niemand iets aan doen
Het probleem met een uitkering is dat je maar een paar weken in het jaar van je vaste woon en verblijfplaats afwezig mag zijn. Dus een camper moet op een plaats staan, waar je permanent zou kunnen en mogen wonen. Met een vast post en verblijf adres, bijvoorbeeld op een kamp een postbus of iets dergelijks wordt niet geacepteerd en bij een ander op het adres wordt ook moeilijk.
Groet'n uut Grunn, van Marten
Antje



Bericht door Antje »

Als je bij iemand gaat 'wonen' en die hebben toevallig van de gemeente een subsidie voor b.v. thuishulp-kinderopvang-huur o.i.d. dan worden alle inkomens (ook die van jou) bij elkaar opgeteld en wordt de subsidie of jouw uitkering gekort. Gr. Anneke.
Plaats reactie