wat is nu en op termijn een goede keus ??
wat is nu en op termijn een goede keus ??
Ik heb 2 campers gezien die ik wel aardig vind, van beide zijn de aanschaf kosten ongeveer gelijk. en het voertuig is ook gelijk:
een Mobilvetta Miller Illinois 16.500 km gelopen en van 05-02
of een Bürstner A 576-2 134.00 km gelopen van 06-01
de kwalitiet van de bürstner is waarschijnlijk beter, maar deze heeft ook veel meer gelopen.
Graag jullie advies?
Groetjes
Roland
een Mobilvetta Miller Illinois 16.500 km gelopen en van 05-02
of een Bürstner A 576-2 134.00 km gelopen van 06-01
de kwalitiet van de bürstner is waarschijnlijk beter, maar deze heeft ook veel meer gelopen.
Graag jullie advies?
Groetjes
Roland
- Carel Camperfreak
- Berichten: 12802
- Lid geworden op: za 13 nov 2004, 22:26
- Locatie: ut noorden v/h land
- Contacteer:
Sorry, Roland geen van beide kijk nog effe verder tot je een burstner tegen komt met minder km 134000 is hoog voor een 2001
Waarom niet deze??
kijk hier
Waarom niet deze??
kijk hier
Laatst gewijzigd door Carel Camperfreak op zo 12 feb 2006, 0:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Caravan Camper Check
voor uw (aankoop) camperkeuringen
voor uw (aankoop) camperkeuringen
Re: wat is nu en op termijn een goede keus ??
Roland,
Een kampeerauto van 2002 met maar 16.500 km op de teller lijkt mij erg weinig. Je zult eens naar onderhoudsboekjes moeten vragen.
Daar tegenover staat een auto uit 2001 met 134.000 km. Dat lijkt me een ex verhuur camer.
Niet zo lang geleden was er nog een pol met de vraag hoeveel kilometers we reden met een kampeerauto. Over het algemeen komen we uit op ongeveer 10.000 km per jaar.
Doe dan maar even een rekensommetje. De Mobilvetta met 16.500 km is niet geloofwaardig.
Zelf geef je de voorkeur al aan dem Duitser. Daar kan ik inkomen, maar als de koopprijs ongeveer gelijk is dan is de Italiaan met die lage kilometerstand ook niet te versmaden.
Staan trouwens beiden op hetzelfde onderstel?
Het blijft een persoonlijke keus.
Goeten,
Jacques
N.B.
Carel is het niet mogelijk om die regel van die url op een andere manier te vermelden. De topic wordt zo 30 cm breed.
KIJK HIER b.v
Een kampeerauto van 2002 met maar 16.500 km op de teller lijkt mij erg weinig. Je zult eens naar onderhoudsboekjes moeten vragen.
Daar tegenover staat een auto uit 2001 met 134.000 km. Dat lijkt me een ex verhuur camer.
Niet zo lang geleden was er nog een pol met de vraag hoeveel kilometers we reden met een kampeerauto. Over het algemeen komen we uit op ongeveer 10.000 km per jaar.
Doe dan maar even een rekensommetje. De Mobilvetta met 16.500 km is niet geloofwaardig.
Zelf geef je de voorkeur al aan dem Duitser. Daar kan ik inkomen, maar als de koopprijs ongeveer gelijk is dan is de Italiaan met die lage kilometerstand ook niet te versmaden.
Staan trouwens beiden op hetzelfde onderstel?
Het blijft een persoonlijke keus.
Goeten,
Jacques
N.B.
Carel is het niet mogelijk om die regel van die url op een andere manier te vermelden. De topic wordt zo 30 cm breed.
KIJK HIER b.v
Mobilvetta
Mobilvetta zijn ook top camper hoor vind ze mooier dan een bústner
maar dat is mijn smaak . ik heb hele mooie Mobilvetta,s gezien.
daar kwijlde ik van . in frankrijk bij dealer was dat.
waar staat die Mobilvetta????????????????????
maar dat is mijn smaak . ik heb hele mooie Mobilvetta,s gezien.
daar kwijlde ik van . in frankrijk bij dealer was dat.
waar staat die Mobilvetta????????????????????
Campers
Een verhaal dat zijn sporen heeft verdient in de caravanwereld, met de evolutie van vakmanschap naar design, aan de weg timmerend naar internationalisering en anticiperend op trends in de markt: dit is het verhaal van Mobilvetta.
Het bedrijf dat later Mobilvetta zal worden is begonnen als een meubelmakerij in de vroege jaren zestig, een achtergrond die heeft gezorgd voor innovatieve knowhow. Het resultaat was een progressieve productfilosofie dat een recreatievoertuig niet zag als een goeduitgeruste camper, maar eerder een uitgebreide ‘reiswoning’. Voortdurende research en ontwikkeling, zorgvuldige selectie van materialen en inspirerend design op het scherpst van de snede door de jaren heen hebben geleid tot de productie van een onderscheidende lijn van campers, die een combinatie zijn van het beste uit Italië en een steeds meer internationale visie. Één van de meest kenmerkende dingen van de Mobilvetta voertuigen is de Europese stijl , bewerkstelligd door continuerende oplettendheid voor de voorkeuren van kampeerfans, ondersteund door een geraffineerde organisatiestructuur. Mobilvetta’s hoofdvestiging is gelegen te Barberino Val d’Elsa, met een oppervlakte 15.000 m2, waarvan 9.000 m2 overdekt, waar de R&D afdeling, de productieafdeling en het hoofdkantoor is gevestigd. De assemblage van de verschillende series voertuigen wordt uitgevoerd door een productieafdeling die verdeeld is in twee verschillende units. Moderne technologie en uitrusting worden gecombineerd met de expertise van de beste vakmensen die de puntjes op de i zetten om aan de hoogste maatstaven te voldoen. Een plek in de markt veroveren is tegenwoordig geen makkelijke taak, desondanks heeft Mobilvetta gehandeld met dezelfde vastberadenheid als de pioniers, en bereid geweest om risico’s te nemen en nieuwe uitdagingen aan te gaan, de hoeksteen van een ondernemingsfilosofie die een nieuwe maatstaf in de recreatievoertuigensector heeft gesteld, zowel in Italië als in het buitenland.
Een verhaal dat zijn sporen heeft verdient in de caravanwereld, met de evolutie van vakmanschap naar design, aan de weg timmerend naar internationalisering en anticiperend op trends in de markt: dit is het verhaal van Mobilvetta.
Het bedrijf dat later Mobilvetta zal worden is begonnen als een meubelmakerij in de vroege jaren zestig, een achtergrond die heeft gezorgd voor innovatieve knowhow. Het resultaat was een progressieve productfilosofie dat een recreatievoertuig niet zag als een goeduitgeruste camper, maar eerder een uitgebreide ‘reiswoning’. Voortdurende research en ontwikkeling, zorgvuldige selectie van materialen en inspirerend design op het scherpst van de snede door de jaren heen hebben geleid tot de productie van een onderscheidende lijn van campers, die een combinatie zijn van het beste uit Italië en een steeds meer internationale visie. Één van de meest kenmerkende dingen van de Mobilvetta voertuigen is de Europese stijl , bewerkstelligd door continuerende oplettendheid voor de voorkeuren van kampeerfans, ondersteund door een geraffineerde organisatiestructuur. Mobilvetta’s hoofdvestiging is gelegen te Barberino Val d’Elsa, met een oppervlakte 15.000 m2, waarvan 9.000 m2 overdekt, waar de R&D afdeling, de productieafdeling en het hoofdkantoor is gevestigd. De assemblage van de verschillende series voertuigen wordt uitgevoerd door een productieafdeling die verdeeld is in twee verschillende units. Moderne technologie en uitrusting worden gecombineerd met de expertise van de beste vakmensen die de puntjes op de i zetten om aan de hoogste maatstaven te voldoen. Een plek in de markt veroveren is tegenwoordig geen makkelijke taak, desondanks heeft Mobilvetta gehandeld met dezelfde vastberadenheid als de pioniers, en bereid geweest om risico’s te nemen en nieuwe uitdagingen aan te gaan, de hoeksteen van een ondernemingsfilosofie die een nieuwe maatstaf in de recreatievoertuigensector heeft gesteld, zowel in Italië als in het buitenland.
http://www.deroocampers.nl/Campers/Camp ... 576-2.html
kijk ook deze even met maar 55000km. 2002!!!!!
groet RD
kijk ook deze even met maar 55000km. 2002!!!!!
groet RD
keuze
ik weet niet wat de campers kosten dus daar kan ik niets van zeggen. wij hebben zelf net de keus gehad tussen een burstner, een mobilvetta en adriatik.
we hebben de burstner gekocht. by far de beste koop qua degelijkheid, bouw en klassa. het is onze vijfde camper, hiervoor heb ik verschillende italiaanse campers gehad, deze zijn ook prima maar de burstner is een kwaliteitscategorie hierboven.
ik zou echter nooit een camper kopen met 134.000 km kopen, is ware kapitaalvernietiging en kan nogal eens voor een beetje kosten gaan zorgen.
16500 km uit 2002 kan wel maar dan moet je zekerheid hebben, NAP of onderhoudsrekeningen.
daarnaast lijkt het met ook goed dat je gaat kijken naar de motor en het onderstel.
we hebben de burstner gekocht. by far de beste koop qua degelijkheid, bouw en klassa. het is onze vijfde camper, hiervoor heb ik verschillende italiaanse campers gehad, deze zijn ook prima maar de burstner is een kwaliteitscategorie hierboven.
ik zou echter nooit een camper kopen met 134.000 km kopen, is ware kapitaalvernietiging en kan nogal eens voor een beetje kosten gaan zorgen.
16500 km uit 2002 kan wel maar dan moet je zekerheid hebben, NAP of onderhoudsrekeningen.
daarnaast lijkt het met ook goed dat je gaat kijken naar de motor en het onderstel.
improvise, addept and overcome
Wij hebben een Mobilvetta Euroyacht 190 LX en door omstandigheden Te Koop!
De Euroyacht van Mobilvetta is een 1e klas camper van Mobilvetta.
Toen wij hem destijds wilden gaan kopen hebben we overleg gehad met Frodo en deze heeft hem toen voor ons gekeurd. Zijn menig Perfect. Luxe en prachtig!
De Mobilvetta Miller Illinois kennen we helaas niet!
Succes!
Jittie en G.J.
De Euroyacht van Mobilvetta is een 1e klas camper van Mobilvetta.
Toen wij hem destijds wilden gaan kopen hebben we overleg gehad met Frodo en deze heeft hem toen voor ons gekeurd. Zijn menig Perfect. Luxe en prachtig!
De Mobilvetta Miller Illinois kennen we helaas niet!
Succes!
Jittie en G.J.
Dan maar liever een mobilvetta. Bürstner: waterhappers, slechte wandkwaliteit. Duits is voor velen het symbool van goed. Vergeet dat nu eens. Andere merken zijn veel innovatiever alleen al om tegen dat vooroordeel te vechten van dat wat duits is, is goed.
Wie heeft er een nokia en wie een siemens telfoon (och, siemens is ook al niet meer duits omdat ze zo "goed" waren!!!)
Wie heeft er een nokia en wie een siemens telfoon (och, siemens is ook al niet meer duits omdat ze zo "goed" waren!!!)
yhelemaal mee eens, ik zal niet zeggen dat Bustner slecht is, maar iedereen loop maar te schreeuwen hoe goed de duitse kwaliteid niet is, maar ook in mijn ogen is dit reeds lang achterhaald,
Zo goed zijn ze niet meer, ook die bezuinigen aan allekanten, kijk de toppers als concorde en dergelijke supermerken daar zal ik niks van zeggen, maar hymer en consorten zijn in mijn ogen allang ingehaald en in sommige gevallen vet voorbijgestreefd door andere merken uit andere landen.
Zo goed zijn ze niet meer, ook die bezuinigen aan allekanten, kijk de toppers als concorde en dergelijke supermerken daar zal ik niks van zeggen, maar hymer en consorten zijn in mijn ogen allang ingehaald en in sommige gevallen vet voorbijgestreefd door andere merken uit andere landen.
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
- Inferno
- Moderator
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
'T wordt weer pijnlijk...
Blijkt dat smaken verschillen, daar moeten we toch maar eens aan wennen denk ik.
Ik denk dat de vraagsteller niet moet kopen wat wij goed of mooi vinden maar vooral moet kopen wat hij zelf mooi vindt. Als dat betekend dat zijn gevoel bij een duise camper beter is dan bij een italiaanse, dan moet hij dat mee wegen in zijn beslissing.
Onderstellen zijn bijna allemaal italiaans, wie horen we daar over?
Blijkt dat smaken verschillen, daar moeten we toch maar eens aan wennen denk ik.
Ik denk dat de vraagsteller niet moet kopen wat wij goed of mooi vinden maar vooral moet kopen wat hij zelf mooi vindt. Als dat betekend dat zijn gevoel bij een duise camper beter is dan bij een italiaanse, dan moet hij dat mee wegen in zijn beslissing.
Onderstellen zijn bijna allemaal italiaans, wie horen we daar over?
Rayond er is geen slechtere camper als mobilvettaRaymond D schreef:Campers
Een verhaal dat zijn sporen heeft verdient in de caravanwereld, met de evolutie van vakmanschap naar design, aan de weg timmerend naar internationalisering en anticiperend op trends in de markt: dit is het verhaal van Mobilvetta.
Het bedrijf dat later Mobilvetta zal worden is begonnen als een meubelmakerij in de vroege jaren zestig, een achtergrond die heeft gezorgd voor innovatieve knowhow. Het resultaat was een progressieve productfilosofie dat een recreatievoertuig niet zag als een goeduitgeruste camper, maar eerder een uitgebreide ‘reiswoning’. Voortdurende research en ontwikkeling, zorgvuldige selectie van materialen en inspirerend design op het scherpst van de snede door de jaren heen hebben geleid tot de productie van een onderscheidende lijn van campers, die een combinatie zijn van het beste uit Italië en een steeds meer internationale visie. Één van de meest kenmerkende dingen van de Mobilvetta voertuigen is de Europese stijl , bewerkstelligd door continuerende oplettendheid voor de voorkeuren van kampeerfans, ondersteund door een geraffineerde organisatiestructuur. Mobilvetta’s hoofdvestiging is gelegen te Barberino Val d’Elsa, met een oppervlakte 15.000 m2, waarvan 9.000 m2 overdekt, waar de R&D afdeling, de productieafdeling en het hoofdkantoor is gevestigd. De assemblage van de verschillende series voertuigen wordt uitgevoerd door een productieafdeling die verdeeld is in twee verschillende units. Moderne technologie en uitrusting worden gecombineerd met de expertise van de beste vakmensen die de puntjes op de i zetten om aan de hoogste maatstaven te voldoen. Een plek in de markt veroveren is tegenwoordig geen makkelijke taak, desondanks heeft Mobilvetta gehandeld met dezelfde vastberadenheid als de pioniers, en bereid geweest om risico’s te nemen en nieuwe uitdagingen aan te gaan, de hoeksteen van een ondernemingsfilosofie die een nieuwe maatstaf in de recreatievoertuigensector heeft gesteld, zowel in Italië als in het buitenland.
maar hij is wel mooi moet ik toegeven, maar slechte kwaliteit kijk eens de laaste jaren wat je hier aan nieuwe ziet rijden, is op een hand te tellen
klopt volkomen wat je zegt van het onderstelInferno schreef:'T wordt weer pijnlijk...
Blijkt dat smaken verschillen, daar moeten we toch maar eens aan wennen denk ik.
Ik denk dat de vraagsteller niet moet kopen wat wij goed of mooi vinden maar vooral moet kopen wat hij zelf mooi vindt. Als dat betekend dat zijn gevoel bij een duise camper beter is dan bij een italiaanse, dan moet hij dat mee wegen in zijn beslissing.
Onderstellen zijn bijna allemaal italiaans, wie horen we daar over?
het kwaliteits verschil zit hem dan ook wel degelijk in de opbouw
een camper van bv 6 meter kost van een niet duits merk aanzienlijk minder als een van 6 meter van een bekend caravan merk zoals knaus/dethlefs/bustner/hymer/hoby
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een