Gesponsorde links

Het is nu ma 21 aug 2017, 16:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3016 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 211, 212, 213, 214, 215, 216  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Wat is je nieuwste aanwinst?
BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017, 16:09 

De auto heeft minder gekost dan de operaties van Hockey vorig jaar. Ik hoop dan ook dat ik nog heel veel plezier aan Hockey mag beleven en nog veel jaren.

@Gobert
Neen, de techniek is mij niet vreemd. De motoren ken ik van haver tot gort als dealer geweest zijnde. Het elektrische deel is gelijk aan de Dynastarter destijds in de Honda Touring modellen. De voltages en afhandeling is wat anders en nu doet dus de "dynastart" mee met optrekken.
Ik heb gisteren het één en ander gesloopt aan het dashboard en ik heb, kennelijk, nog steeds de gave om precies te weten hoe en waar men iets vastschroeft. In principe heeft Honda van oudsher de policy om geen enkel schroefje zichtbaar te laten zijn vanuit bestuurdersoogpunt.

@Kroppie
Ja Jos, daar ben ik al mee bezig. Het zal echter een StepDown worden die van 220 ongeveer 100 volt gaat maken en alleen maar voor onderhoudslading.
Deze auto's zouden eigenlijk minimaal 1 keer per maand een rit van 30 minuten moeten maken om de accu op spanning te houden en een langere levensduur te waarborgen.
Als ik met de camper in Spanje zit, staat de wagen natuurlijk stil. En dat dan 5 maanden.
Dus heb ik voor aankomende winter geregeld dat iemand hem af en toe even gebruikt.
Er is een speciale lader te koop, maar die kost dik € 300,-. Ik hoop voor een tiende van dit bedrag klaar te zijn.

Oh ja, inderdaad moet er een loopplank bij komen. De ruimte voor Hockey ga ik half september, als ik weer thuis ben uit Bebra, timmeren.
Zelf moet ik ook wat vinden om de bekleding schoon te houden. Deze is zachtcréme. Ik denk dat ik een advertentie ga plaatsen om met iemand met donkere bekleding te gaan ruilen, of ergens op de sloop een ander interieur haal. Anders is het binnen de kortste keren verhabbezakt.

Bij nader inzien gaat er toch geen gas in. Ik ben 2 augustus naar Bebra gereden en heb voor de rit slechts 8 euro meer uitgegeven dan met mijn oude Civic op LPG, en dan heb ik nog niet de moeite genomen extra zuinig te rijden.
De LPG installatie ga ik waarschijnlijk gebruiken voor bijmenging bij mijn camper. Ik heb een UFO tank en ook nog plaats daarvoor aan de onderkant. De oude Civic heb ik nu geschorst en zal binnenkort wel sloop in eigen beheer aanvragen bij het RDW. (Ik heb nog wel plek op zolder :-B)

Tot mijn genoegzaamheid heb ik op deze auto nog 3 jaar volledige garantie op de IMA accu en systeem. Nog 5 jaar "Chassisgarantie" d.w.z. Ophanging draagarmen, brandstofleidingen, ophanging subframe brandstoftank, aandrijfassen veren en remleidingen.
Nog 7 jaar garantie op doorroesten van binnen uit.
Een paar maand geleden zijn alle airbags vervangen (terugroepactie) dus die kunnen wederom 10 jaar mee.

Vriendelijke campergroet,
Rudy.

Laatst bijgewerkt door Hoofdnoorman op za 05 aug 2017, 16:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017, 16:16 

Loopplank is nu in de aanbieding 32,50
klik hier: Afbeelding

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017, 16:17 

Kun je hem niet voor maken

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017, 16:22 

seth_space schreef:
Loopplank is nu in de aanbieding 32,50
klik hier: Afbeelding

Ja die is wel mooi, maar Hockey gaat op de achterbank en niet in de bagageruimte. Dus moet er een uitklapsysteem komen vanaf de zijdeur. Het zal een soort trapje worden.
Deze loopplank (niet duur trouwens) zou ik heel goed bij mijn camper gehad willen hebben ware het niet dat ik er ook over naar binnen moet, en het duurt nog wel een twee jaar voor ik weer op gewicht ben.

Rudy.

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017, 16:26 

Fraaie auto, proficiat !

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017, 16:36 

Mooie auto, doet me een beetje weemoedig denken aan de CRX die ik ooit had :thumbup:

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 aug 2017, 16:40 

Hier de oude auto en dit is werkelijk de mijne voordat hij werd afgeleverd aan de vrouw van destijds de ambassadeur van Nederland. De Civic is geleverd in Zwitserland en gebruikt voor promotiefoto's.
Foto is ook in Zwitserland gemaakt. Bij mijn weten is er maar één zo'n type met elektrisch glazen schuifdak in Nederland.

Toen zag hij er nog goed uit. 8-)

Afbeelding

Rudy.

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: di 08 aug 2017, 15:46 

Een nieuw navigatiesystemeem.
De Garmin 770 LMT-D
Afbeelding

Share
 Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 22:11 

Deze omvormer.
Kan er eindelijk weer een microgolfoven mee in de camper.
De oude heb ik opgeblazen omdat ik het niet nodig vond om eerst de zware belasting uit te zetten alvorens de omvormer aan te schakelen. Doe ik dus in het vervolg maar wel. :-B
Er moest, jammer genoeg, nog wel 46 euro aan Import en loon voor de DHL bijbetaald worden.

Afbeelding

Rudy.

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 22:17 

mijn victron combi start onder belasting zonder enig probleem.

jos

eu , maakt meer kapot dan u lief is

Share
 Profiel  

Berichttitel: Wat is je nieuwste aanwinst?
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 22:58 

Echte kerels houden ervan dingen op te blazen Jos ;-)
En voor de prijs van jou Victron kan je een scheepslading van die Chineesje kopen :-)

(En er af en toe nog eens eentje opblazen ;-)).

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017, 23:55 

Kroppie schreef:
mijn victron combi start onder belasting zonder enig probleem.

jos

Tsja Jos, dat heeft die van mij ook ongeveer 2800 keer goed gedaan. Echter de 2801-ste keer ging het echt even mis. Gelukkig was hij niet prijzig, destijds voor 109$ gekocht en ook met UPS en 8 amp lader. 7 jaar trouwe dienst verleend en mij 's ochtends en 's avonds de koffie bezorgt alsmede vele dagen heerlijke warme afbakbroodjes.
Moge hij rusten in vrede. :-B
Overigens, hij had een donor codiciel, dus een gedeelte van de inhoud gaat binnenkort aan een tweede leven beginnen.

Dat wordt een: Automatische walstroom omschakelapparaat met intelligente (PIC gestuurde) 8 Amp acculader en 5 Volt/4 Amp USB lader. Straks te koop op MP voor € 100,-.

Rudy.

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: za 12 aug 2017, 6:44 

zal kijken hoe lang die van mij het uit houd, :D

jos

eu , maakt meer kapot dan u lief is

Share
 Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 13 aug 2017, 0:24 

De nieuwe maar eens even open gemaakt.

Daar moet wel even wat aan gebeuren. De aarde is niet doorgevoerd en dat wil ik graag wel.
Morgen dus eerst even de aarde doorvoeren/aanleggen en de aansluitingen solderen voor de schakelaar op afstand. Dan kan hij op de plaats en dan maar hopen dat hij een aantal jaar mee zal gaan.

De opbouw van de print is prima en de afwerking van de kabels en binnenwerk ook. De UPS functie werkt goed en snel. De ingebouwde acculader kan het verwarmingselement van de koelkast aan (Ik had even geen andere testmogelijkheid) dus die 12 amp lading zal wel kloppen. De displays, zoals te zien op de foto, zijn aardig, maar niet interessant. De kwaliteit er van is ook een beetje twijfelachtig. Jammer van het missen van die aarding, maar dat is in 2 minuten opgelost. Misschien maak ik morgen even foto's.

Rudy.

Share
 Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3016 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 211, 212, 213, 214, 215, 216  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur