Camper 3.850kg Go box Oostenrijk

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camper 3.850kg Go box Oostenrijk



Bericht door Marco Polo »

@ Nico

2 jaar is ook de maximale duur dat je zo'n ding kan gebruiken.
Daarna blijft het tegoed wel geldig maar moet je hem eerst opwaarderen voor hij weer te gebruiken is.
Pre-pay opwaarderen is altijd met minimaal 75 euro.
Dat je geen naheffing hebt gekregen of iets dergelijks is misschien een tijd geleden of een grijs gebied doordat je daarna het land verlaten hebt.
Na die 5 uur of 100 km ben je Ersatz Maut schuldig volgens de regels van Asfinag en die kan zo'n 240 euro bedragen.

https://www.asfinag.at/documents/10180/ ... +aller+Anhänge%29/094eeb16-8383-4313-8779-e9f251c0196a

(punt 10)
Als je binnen die periode staande gehouden werd door de snelweg beveiliging betaal je gewoon het verschuldigde bedrag.
(als ik het allemaal goed vertaal uit het Duits).

Voor jou en TS niet interessant maar de standaard instellingen van de Go-Box gaan uit van de hoogste categorie.
Euro nul met meer dan 2 assen.
Die assen is niet zo moeilijk aan te tonen maar de euro klasse soms wel.
(Begrijp ik van Duitse forums).
Als je een specifieke route door Oostenrijk wilt nemen en je hebt een euro 4 of 5 wagen kan je ook een account bij hun aanmaken en de wagen vooraf aanmelden. Je kan dan een bevestiging opvragen van de gegevens die in het systeem gezet worden (en zijn volgens hun eigen regels ook verplicht om deze bevestiging te verzenden).


Zie ook de ervaringen van Sieb (Starline)

Verder geen ervaring mee maar internet wijsheid :mrgreen:

Ik ga voor de optie zoveel mogelijk tol vermijden 8-)
goldforton

Re: Camper 3.850kg Go box Oostenrijk



Bericht door goldforton »

:lol: :shh: En voor Oostenrijk mijden :silent:
:wave: Adieu stress :wave:
huub
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Camper 3.850kg Go box Oostenrijk



Bericht door Starline 660 »

Wij kwamen op de terugweg via CH Oostenrijk binnen en bij de Arlberg tunnel piepte de box vier keer, mijn vrouw vroeg zich af waarom vier keer ? ik antwoordde dat het waarschijnlijk een dure tunnel was en je zo extra betaalde :bang:

De box bleef maar vier keer piepen bij iedere tol port en net voor Innsbruck zag ik een VW Polizei bus bij een inrit staan die gelijk begon te rijden toen wij hem naderde, aan de kant en de man vroeg gelijk om de go box.

Ik zei nog die doet het prima want "er pfieft wie ein verruckte " Ja ja de agent met zijn Oostenrijkse humor kon daar niet om lachen, mocht dus contant € 260 afrekenen omdat ik bij de eerste vier keer piepen niet direct de tolweg had verlatenen. Daarna als nog naar een service punt in Innsbruck om de box weer aan te melden.

En dat alles omdat ik het ding niet binnen de gestelde tijd in Wenen had aangemeld door kenteken, aankoopbewijs en euroklasse te sturen.
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camper 3.850kg Go box Oostenrijk



Bericht door Marco Polo »

Ding heeft dus helemaal nooit gewerkt?
Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 mei 2016, 13:53

Re: Camper 3.850kg Go box Oostenrijk



Bericht door Vigo »

Ja als zij je een oor aan kunnen naaien zullen zij het niet laten in Oostenrijk, daar weet ik alles van in de loop der jaren met een vrachtwagen.
Uitgeschreven

Re: Camper 3.850kg Go box Oostenrijk



Bericht door Uitgeschreven »

Starline 660 schreef:Het is trouwens ook handig om bij je dealer een uitdraai te vragen in welke Euroklasse je voertuig valt, dat moet je ook bewijzen want anders val je in de duurste klasse, geldt voor meerdere tol landen o.a. Polen.
Vraag,Kan je door Polen met een + 3.5 T zonder autostrade te nemen? Of is het niet doenbaar? Ik ken de wegentoestand daar niet.
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Camper 3.850kg Go box Oostenrijk



Bericht door Starline 660 »

Marco Polo schreef:Ding heeft dus helemaal nooit gewerkt?
Ja wel, hij doet het twee weken en als je dan niet gemeld hebt wordt hij gedeactiveerd.

Op de heenweg naar Kroatië ging het prima, drie weken Kroatie en daarna nog week Italie en dus nooit aan die papieren in het dashboard kastje gedacht :-B
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Camper 3.850kg Go box Oostenrijk



Bericht door Starline 660 »

on4avt schreef:
Starline 660 schreef:Het is trouwens ook handig om bij je dealer een uitdraai te vragen in welke Euroklasse je voertuig valt, dat moet je ook bewijzen want anders val je in de duurste klasse, geldt voor meerdere tol landen o.a. Polen.
Vraag,Kan je door Polen met een + 3.5 T zonder autostrade te nemen? Of is het niet doenbaar? Ik ken de wegentoestand daar niet.
Nee dat is niet toegestaan, je moet dat kastje aanschaffen, er komen ook steeds meer N wegen die van tolpoortalen worden voorzien.

Bekeuring voor niet hebben schijnt € 600 te zijn dus beter niet riskeren.
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camper 3.850kg Go box Oostenrijk



Bericht door Dafluc »

on4avt schreef:
Starline 660 schreef:Het is trouwens ook handig om bij je dealer een uitdraai te vragen in welke Euroklasse je voertuig valt, dat moet je ook bewijzen want anders val je in de duurste klasse, geldt voor meerdere tol landen o.a. Polen.
Vraag,Kan je door Polen met een + 3.5 T zonder autostrade te nemen? Of is het niet doenbaar? Ik ken de wegentoestand daar niet.
Stel deze vraag in het daarover lopende topic: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=8456031
Dan houden we het qua onderwerp een beetje overzichtelijk en krijgen we niet alle antwoorden dubbel.
Houden we het hier bij Oostenrijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camper 3.850kg Go box Oostenrijk



Bericht door Marco Polo »

Starline 660 schreef:
Marco Polo schreef:Ding heeft dus helemaal nooit gewerkt?
Ja wel, hij doet het twee weken en als je dan niet gemeld hebt wordt hij gedeactiveerd.

Op de heenweg naar Kroatië ging het prima, drie weken Kroatie en daarna nog week Italie en dus nooit aan die papieren in het dashboard kastje gedacht :-B
Hoe kwam je dan aan die Go-box. Heb jij er dan permanent 1 bij je Sieb?
Apart dat je alsnog moet melden als je Oostenrijk ingaat.
Zou denken dat als gegevens bij hun bekend zijn het allemaal automatisch moet kunnen gaan.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camper 3.850kg Go box Oostenrijk



Bericht door de Jonckheer »

Ik heb er altijd een achter de ruit hangen. Kom ik weer in Oostenrijk neem ik hem mee naar binnen in het kantoortje en betaal voor wat ik nodig heb. Snel en gemakkelijk.
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Camper 3.850kg Go box Oostenrijk



Bericht door Starline 660 »

Marco Polo schreef:
Starline 660 schreef:
Marco Polo schreef:Ding heeft dus helemaal nooit gewerkt?
Ja wel, hij doet het twee weken en als je dan niet gemeld hebt wordt hij gedeactiveerd.

Op de heenweg naar Kroatië ging het prima, drie weken Kroatie en daarna nog week Italie en dus nooit aan die papieren in het dashboard kastje gedacht :-B
Hoe kwam je dan aan die Go-box. Heb jij er dan permanent 1 bij je Sieb?
Apart dat je alsnog moet melden als je Oostenrijk ingaat.
Zou denken dat als gegevens bij hun bekend zijn het allemaal automatisch moet kunnen gaan.
Ik heb hem aangeschaft bij een verkooppunt in Wels, zoals ik al eerder zei is het een postpaid, daar zit een tankkaart aangekoppeld, kan ook een Visa kaart zijn.
Je hoeft hem dan nooit op te laden want dat gaat automatisch van je kaart af.
Na aanschaf moet je binnen twee weken het aankoopbewijs, kentekenbewijs en bewijs welke euro klasse melding op dat hoofdbureau in Wenen, dan blijft hij gewoon werken en hoef je niets meer te doen.
Alleen ik was dat melden in Wenen vergeten, papieren niet gelezen dus, en daarom was hij gedeactiveerd.

Dat melden is voor de algehele controle, bij een aankoop punt vullen ze in wat jij zegt, ik zei ook euro 4 maar bleek later euro 3 te zijn toen ik het bij de dealer opvroeg.

Hoop dat je het nu begrijpt :wink:
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camper 3.850kg Go box Oostenrijk



Bericht door Marco Polo »

Duidelijk Sieb, bedankt!
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Camper 3.850kg Go box Oostenrijk



Bericht door faalhaas »

Kan je die registratie ook nog na die 2 weken doen? Als je op de heenreis zo'n box koopt dan heb je die documenten niet zo snel verzonden.

Verder heb ik begrepen dat het pre-pay gebeuren zo werkt dat je hem in een oplaad apparaat kan steken en met pin kan bijladen.
Plaats reactie