Sun schreef:Lineaire actuator gemaakt van een oude schroefboormachine. Is bedoeld om de klep van de vuilwatertank elektrisch te kunnen openen, dat ding zit diep onder de camper en bij handmatig openen moet ik (te) diep door de knieën en dat vaak ook nog boven een loosplaats. Dat moet toch makkelijker kunnen? Het binnenwerk uit de behuizing gehaald tot motor en aandrijving overblijven, M8 draadeind in de boorkop geplaatst (centreert vanzelf) en vastgezet met een kleine las. Het geheel in een 55 mm pvc buis geplaatst en aan een zijde afgedopt. Op het draadeinde een m8 moer geplaatst met een daaromheen geklemde alu-buis. Kopervet op het draadeinde gedaan. Door het op- en afdraaien van de moer verschuift de alu-buis en kan de hendel van de vuilwatertank worden bedient.
Een begin- en einde schakelaar is niet echt nodig, daar de boorkop een slipstand heeft. Zet hem in de lichtste stand en bij het bereiken van het einde van de slag zal de boorkop ratelen. De draairichting wijzig je d.m.v. het omkeren van de stroomkring.
Gr Arie
Ja, das ook een goed/leuk idee.
Heb alleen net vorige week twee schroefboormachines van onbekend merk naar de kringloop gebracht. Gevonden in een oud ijzerbak
Zit met hetzelfde. De afsluiters bij een Vito zitten in de kastjes, die dan leeg moeten.
Een zit er naast de bank die je dan naar voren moet schuiven.
Ik dacht aan twee 1 duims electrische kleppen. Heb die ook al gevonden, zijn er trouwens tientallen, bij Ali uit China. Zowel plastic als messing en RVS.
De schakelaars kunnen dan in het daschbord daar zitten nog reserve gaten.
De kleppen zijn NC. Overdenk nu waarom niet, en hoe moet de schakeling worden; schakelaar vast, zodat de klep open kan blijven staan? Of terugverend zodat je m vast moet houden.
Iemand ervaring?