Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24462
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door javanes »

Bob Diesel schreef:Komt de WW ,Vraagt die,Waar is u reserve wiel :?:
Heb ik niet :bang: :bang:
Camper op krik WW met kapot wiel naar garage jij wachten in de zon :cheers: telefoon ,kan niet plakken, repareren ,nieuwe band niet jou merk tegen de hoofdprijs dus 2 banden kopen
FF doorgaan :wink: :?:
Goed idee :thumbup: geen reservewiel mee :clap:
Of er is geen band in voorraad.

Een paar weken geleden heb ik een week op een band moeten wachten,omdat mijn maat/loadindex in geen enkel merk in voorraad was bij geen enkele bandenboer.
De eerste dag van de trip ergens in gereden, waardoor het loopvlak was gescheurd.

Maar ik wou toch echt niet zonder reservewiel de Route des Grandes Alpes gaan rijden.

Nog geprobeerd om in Nancy een band te bestellen en die in een filiaal in Annecy af laten leveren, maar dat lukte niet.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank Doorhof
Berichten: 174
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Frank Doorhof »

Hummmm ok dan hangen we hem weer terug. Krijg van iemand de tip om een spuitbus mee te nemen en het scheelt gewoon veel gewicht. We rijden zometeen met 4 mensen in de Camper en kleding en apparatuur dus is een behoorlijk gewicht.

Zal hem morgen eens op de weegbrug zetten


Sent from my iPhone using Tapatalk
Knaus SunLiner model 2004
Daarvoor Mobilvetta EuroYacht 170
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door c.westerman »

Spuitbus is in veel gevallen niet afdoende. Over de weegbug is wel verstandig, reservewiel thuislaten niet, grt Casper
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Sun »

Lineaire actuator gemaakt van een oude schroefboormachine. Is bedoeld om de klep van de vuilwatertank elektrisch te kunnen openen, dat ding zit diep onder de camper en bij handmatig openen moet ik (te) diep door de knieën en dat vaak ook nog boven een loosplaats. Dat moet toch makkelijker kunnen? Het binnenwerk uit de behuizing gehaald tot motor en aandrijving overblijven, M8 draadeind in de boorkop geplaatst (centreert vanzelf) en vastgezet met een kleine las. Het geheel in een 55 mm pvc buis geplaatst en aan een zijde afgedopt. Op het draadeinde een m8 moer geplaatst met een daaromheen geklemde alu-buis. Kopervet op het draadeinde gedaan. Door het op- en afdraaien van de moer verschuift de alu-buis en kan de hendel van de vuilwatertank worden bedient.
Een begin- en einde schakelaar is niet echt nodig, daar de boorkop een slipstand heeft. Zet hem in de lichtste stand en bij het bereiken van het einde van de slag zal de boorkop ratelen. De draairichting wijzig je d.m.v. het omkeren van de stroomkring.


Gr Arie
Laatst gewijzigd door Sun op zo 05 jul 2015, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51320
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

:thumbup: :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4387
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

Dat zijn de oplossingen waar ik gek op ben, niet meteen dure onderdelen kopen maar even in de rommelbak kijken en dan zelf iets fabriceren,
Hulde. :clap:
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
helex
Berichten: 523
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 18:44
Locatie: Bemmel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door helex »

Hallo Arie,

Ik heb een vergelijkbaar probleem.
Zou je een foto kunnen plaatsen van de constructie?

Lex
Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
jansloos
Berichten: 6878
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Sun schreef:Lineaire actuator gemaakt van een oude schroefboormachine. Is bedoeld om de klep van de vuilwatertank elektrisch te kunnen openen, dat ding zit diep onder de camper en bij handmatig openen moet ik (te) diep door de knieën en dat vaak ook nog boven een loosplaats. Dat moet toch makkelijker kunnen? Het binnenwerk uit de behuizing gehaald tot motor en aandrijving overblijven, M8 draadeind in de boorkop geplaatst (centreert vanzelf) en vastgezet met een kleine las. Het geheel in een 55 mm pvc buis geplaatst en aan een zijde afgedopt. Op het draadeinde een m8 moer geplaatst met een daaromheen geklemde alu-buis. Kopervet op het draadeinde gedaan. Door het op- en afdraaien van de moer verschuift de alu-buis en kan de hendel van de vuilwatertank worden bedient.
Een begin- en einde schakelaar is niet echt nodig, daar de boorkop een slipstand heeft. Zet hem in de lichtste stand en bij het bereiken van het einde van de slag zal de boorkop ratelen. De draairichting wijzig je d.m.v. het omkeren van de stroomkring.


Gr Arie

Ja, das ook een goed/leuk idee.
Heb alleen net vorige week twee schroefboormachines van onbekend merk naar de kringloop gebracht. Gevonden in een oud ijzerbak :bang:

Zit met hetzelfde. De afsluiters bij een Vito zitten in de kastjes, die dan leeg moeten.
Een zit er naast de bank die je dan naar voren moet schuiven.
Ik dacht aan twee 1 duims electrische kleppen. Heb die ook al gevonden, zijn er trouwens tientallen, bij Ali uit China. Zowel plastic als messing en RVS.
De schakelaars kunnen dan in het daschbord daar zitten nog reserve gaten.
De kleppen zijn NC. Overdenk nu waarom niet, en hoe moet de schakeling worden; schakelaar vast, zodat de klep open kan blijven staan? Of terugverend zodat je m vast moet houden.
Iemand ervaring?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Ruud-572 »

jansloos schreef: Ja, das ook een goed/leuk idee.
Heb alleen net vorige week twee schroefboormachines van onbekend merk naar de kringloop gebracht. Gevonden in een oud ijzerbak :bang:

Zit met hetzelfde. De afsluiters bij een Vito zitten in de kastjes, die dan leeg moeten.
Een zit er naast de bank die je dan naar voren moet schuiven.
Ik dacht aan twee 1 duims electrische kleppen. Heb die ook al gevonden, zijn er trouwens tientallen, bij Ali uit China. Zowel plastic als messing en RVS.
De schakelaars kunnen dan in het daschbord daar zitten nog reserve gaten.
De kleppen zijn NC. Overdenk nu waarom niet, en hoe moet de schakeling worden; schakelaar vast, zodat de klep open kan blijven staan? Of terugverend zodat je m vast moet houden.
Iemand ervaring?
Ik heb er één geplaatst, van Ali. Gewoon prima klep, ik heb de messing uitvoering gekozen. Gewoon met een vaste schakelaar werkt het beste, het legen kan best lang duren... :wink:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
jansloos
Berichten: 6878
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Ruud,
Welke maat heb je genomen? De leidingen zijn 3/4 maar omdat er geen druk op staat denk ik duims te nemen, anders duurt het inderdaad erglang.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51320
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

Ruud
is je camper niet meer getuned .?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Frank Doorhof
Berichten: 174
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Frank Doorhof »

Weegbrug inclusief reserve wiel ;) en kwart tank diesel 3500 rond. Met bestuurder


Sent from my iPhone using Tapatalk
Knaus SunLiner model 2004
Daarvoor Mobilvetta EuroYacht 170
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31986
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Bob Diesel »

Laatst eindelijk een passende ovale wasbak voor de toilet ruimte gevonden
Deze vanmiddag maar vervangen ,dus de was toiletruimte is weer orgineel
Met het orginele blad er onder
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51320
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

Frank
moet je voor het goede het gewicht van je passagiers er nog bijtellen .
bij controle onderweg word je gewogen zoals je word aangetroffen ,

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie