Camperaars in Dalfsen houden deur dicht bij het betalen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Camperaars in Dalfsen houden deur dicht bij het betalen



Bericht door WimZ »

Mensen die zuinig moeten doen daar is niets op tegen. Maar mensen die op een betaalde camperplek gaan staan en dan proberen om aan het innen van geld te ontkomen is anders. Tegen die personen kun je best reageren.
Ook mensen die zeuren dat 5 euro veel is per nacht en dat niet willen betalen moeten hun mond houden. Als je het teveel vind, prima, maar ga dan gewoon op een gratis plek staan of vrij. Allemaal prima, maar zeur gewoon niet als er eentje is die wel geld kost en betaal als je er gebruik van maakt.
campergenot
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 15:07

Re: Camperaars in Dalfsen houden deur dicht bij het betalen



Bericht door campergenot »

Zo is het!

Er is natuurlijk wel een belangrijk verschil tussen zuinig.... en gierig. :eh: :eh:
Gebruikersavatar
Peter1975
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 15 jun 2008, 23:10
Locatie: Enschede

Re: Camperaars in Dalfsen houden deur dicht bij het betalen



Bericht door Peter1975 »

@Twente1946
Ik wil dolgraag betalen voor alles en iedereen (dat doe ik btw via de belasting), maar er staat geen alternatief tegenover.
Als ik ergens een plekkie vind waar ik perfect vrij kan staan, val niemand lastig, dan klopt de politie aan om mij weg te sturen.
Dit kan wettelijk gezien niet eens, maar om gezeur te verkomen verkas ik.
Door de maatschappij ben ik aangewezen op een leven in mijn campertje en kan helaas niet altijd het tarief betalen die gevraagd wordt.
Maar ik betaal wel altijd als ik op een betaalde plek sta :wink:
Eerste camper VW LT 1979
Tweede camper Fiat Ducato 4x4 Hymer 55 1991
Derde camper Mercedes 817 1988
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Camperaars in Dalfsen houden deur dicht bij het betalen



Bericht door hwendt »

Het ontduiken van betaling is kinderachtig en ga dan gewoon op een parkeerplaats staan of bij een kerk.
Zeker als je van de faciliteiten gebruik maakt dan behoor je na een overnachting gewoon te betalen.

Toch kom ik wel eens langs om mijn toilet te legen en zo nodig mijn vuile water. Blijf ik niet slapen dan rijdt ik gewoon weer weg. Immers toilet is een levensbehoefte en daar hoeven we niet voor te betalen als we die moeten legen. We betalen al reeds milieu afdracht en reinigingsrecht en rioolbelasting dus waarom moet ik daar dan nogmaals voor betalen. Omdat mijn drol op vakantie gaat in Dronten en een riool toertje maakt ? dacht het dus niet.

Toch denk ik soms van moet ik nu op een openbare parkeerplaats betalen zoals in Den Over..? 10 euro per nacht en voor water en toilet moet je nog eens apart betalen. Naast mij staan 4 personenauto's en die blijven daar de hele nacht staan als carpoolplaats verrekken in de ochtend rond 8 uur weer naar hun woonplek.
IK kom om 22.00 uur aan, ben moe en we gaan slapen op de zelfde parkeerplaats naast de 4 personenauto's. en vertrekken dan rond 08.00 uur weer verder richting Friesland.. dan vinden sommige hier dus dat je gewoon 10 euro moet betalen.. 10 euro alleen om te slapen.. Slapen is een menselijke strikt noodzakelijke behoeften en daar denken sommige aan te kunnen verdienen.? Nou ik dacht het dus niet.
Er zit dus veel verschil in gebruik maken en slapen van een plek. en laat aankomen slapen en weer vroeg vertrekken.

Verder zitten hier ook een aantal bankdirecteuren die vermoedelijk via mijnheer Zalm menen hun zakken te vullen met een ton salarisverhoging,,> Die plukken mee uit de ruif van witte boorden tuig dat zichzelf zonder enige schroom verrijken ten kosten van de kleine man. Geen enkel gevoel voor spaarzaam bij elkaar gebracht campertje van 10.000 en deze koesteren als zijnde hun kind, Thuis bezuinigen op van alles en nog wat om maar gewon na een hardwerkend bestaan met het campertje te kunnen rijden. Deze mensen die vaak in het AOW en klein pensioentje traject zitten kunnen de kosten van 10 euro per nacht maar moeilijk op brengen. Ok tot hoe ver moet je blijven rijden is een redelijke vraag,

Wat niet redelijk is dat sommige hier maar doen of je dan maar je campertje weg moet doen. Dit is een asociaal standpunt geheel beheerst door egoïsme en hebberigheid in de categorie als IK maar binnen ben. Stop daar dus mee door nonchalant te doen over 5 of 10 euro welke op steeds meer plekken betaald moet worden.
Zo das er weer uit en dan nu een Vlierbessen.. en daardoor weer 2 keer niet betalen dan is die fles weer gratis..


Hugo die door 100 meter verder te gaan staan geen overnachting hoeft te betalen toch slapen en van de uitgespaarde centen overheerlijke gebakken vis heeft gegeten :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
chrisvanlaar
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 13:22
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Camperaars in Dalfsen houden deur dicht bij het betalen



Bericht door chrisvanlaar »

Als ik €10 moet betalen moeten er wel voorzieningen zijn zoals toilet en douche want anders vind ik het te veel.
En €5 voor een mooie plek met wat voorzieningen (stroom/water) vind ik net genoeg.
Is er helemaal niks, dan is het eerlijk als je niks hoeft te betalen, zeker als gewone personenauto's ook niet hoeven te betalen.

Chris
Knaus Sunliner 658 LG met Fiat Ducato 244 2,8 JTD Power 107kW (146pk).
Vorige Camper: Dethleffs Globetrotter Fiat Ducato 2,5TD uit 1992
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Camperaars in Dalfsen houden deur dicht bij het betalen



Bericht door Hoofdnoorman »

het valt mij wel op dat veel camperaars vaak zeuren over geld. Is het zo armoedig gesteld met deze personen dat die uit pure armoe een camper rijden?
Ja, een camperaar is een armoedzaaier.
Dat valt niet te ontkennen. Afgelopen week was er in een publiek programma weer even een verhaal over klokkenluiders.
Citaat: "Ja, de klokkenluiders zullen beter beschermd en begeleid moeten worden zodat ze niet buiten de maatschappij vallen. Zelfs klokkenluider Ad Bos moest van armoede in een camper verblijven!"


En, pas op met woorden "Tukker", hoogmoed komt vaak voor de val!
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Camperaars in Dalfsen houden deur dicht bij het betalen



Bericht door jepebe »

Je moet volgens mij camperbezit loszien van betalen voor een cmperplaats. Mijn campertje kostte indertijd bijna 9000 € heb er geweldig veel zelf aan gedaan en het beestje rijdt moeilteloos van Portugal naar his (en is dus ook moeiteloos erheen gereden)

Dat heeft niets te maken met of ik wil betalen op een camperplaats.

Ik vind wel: als je moet betalen, dan moet je betalen. Tenzij dat enorm veel inspanningen vraagt: Betalen bij de vvv verderop in het dorp, adres op een briefje, ik weet niet war dat is, kantoor gesloten na 18:00, etc. dan heb ik na een poosje zoeken de neiging om t t laten lopen.

Met een beetje fantasie en goed zeken kun je in Nl prima wild camperen. Dat je dan soms minder vooraan staat lijkt me e=ies dat je moet accepteren. Een camperplaats met bv een automaat en voorzienningen=betalen en staan of niet daar staan

Een lampje aanlaten als je in t dorp bent om te eten lijkt me een oorzaak van dit topic. Oplossing: briefje onder ruitenwiser met envelopje en dres waar betaling door de bus moet.

Zolang er camperplekken zijn of bloemenverkopers waar jee de bijdrage in een bus mag stoppen en verder geen bewaking is, kan ik me toch voorstellen dat slechts een KLEINE minderheid zich zo misdragt oor...
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperaars in Dalfsen houden deur dicht bij het betalen



Bericht door Jan en Simonne »

Laat het even duidelijk zijn: als ik ergens ga staan, waar ik moet betalen, dan betaal ik ook.
Daar heb ik geen enkel probleem mee.
Als ik het teveel geld vind, ga ik er gewoon niet staan.
Waar ik me vreselijk aan erger, zijn die mensen hier op het forum, die kennelijk in ieders portemonnee kunnen kijken en dan ongefundeerd commentaar gaan leveren op andermans uitgaven- en bestedingspatroon.
Dan wordt er zelfs nog heel denigrerend bij gezegd: "als het zo moet, zou ik maar ...." vul maar in.
En dán zeg ik: hoe haal je het in je hoofd! :evil:
Sommige mensen doen heel veel, om hun camper te blijven rijden.
Ik sprak eens een dame van ruim in de zeventig, die zei, dat ze liever een tank brandstof kocht, dan een nieuw truitje.
Die mensen zijn er dus ook.
En ik blijf het een feit vinden, dat sommige CP beheerders het grote graaien ook ontdekt hebben.
En het is ook een feit, dat er een hele nieuwe lichting camperaars bij is gekomen, die dat geen enkel probleem vinden.
Fijn, iedereen heeft wat hij wil.
Als iemand vijftien euro wil betalen voor een overnachtingsplaats: mijn zegen heeft hij.
Ik doe dat niet.
Maar ik lever ook geen commentaar op diegenen, die dat wél doen.
Dat is alles.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
guybri
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 30 jul 2010, 11:24

Re: Camperaars in Dalfsen houden deur dicht bij het betalen



Bericht door guybri »

Jan en Simonne schreef:Laat het even duidelijk zijn: als ik ergens ga staan, waar ik moet betalen, dan betaal ik ook.
Daar heb ik geen enkel probleem mee.
Als ik het teveel geld vind, ga ik er gewoon niet staan.
.
Mooi samengevat, vind ik
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Camperaars in Dalfsen houden deur dicht bij het betalen



Bericht door johan1950 »

Jan en Simonne,

Heel duidelijk gesteld.
Waar ik wel problemen mee heb is het feit dat ik hier bijna niet meer durf te zeggen dat ik het geen probleem vind om € 5 - 10 voor een goede CP te betalen.
Ik heb altijd hard gewerkt, goed verdiend en veel geïnvesteerd in mijn pensioen waar ik nu de vruchten van pluk, maar krijg soms het idee dat dat niet meer mag.
Johan en Ina Gols
delphi
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 23 mar 2015, 11:52
Locatie: Oss

Re: Camperaars in Dalfsen houden deur dicht bij het betalen



Bericht door delphi »

Maar u moet ook begrijpen dat er hier velen zitten , die misschien nog harder gewerkt hebben! (dag en Nacht)
Minder verdiend . :bang:
En niet zo een groot pensioen hebben , daar voor zouden alle plekken gratis moeten zijn.

Dan zouden we deze discussie niet hebben :wink:

Wim
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Camperaars in Dalfsen houden deur dicht bij het betalen



Bericht door johan1950 »

@Wim,

Dus voor iedereen dan gratis camperplaatsen. Of wil je dat er betaald wordt naar inkomen ?
Johan en Ina Gols
delphi
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 23 mar 2015, 11:52
Locatie: Oss

Re: Camperaars in Dalfsen houden deur dicht bij het betalen



Bericht door delphi »

Ben meer voor een Spaarbus voor Camperaars... waar de hogere inkomens maandelijks wat storten voor de CP
Waarvan dan de CP s worden betaalt

Dan hoeft niemand zijn deur dicht te houden . Scheelt de gemeente weer een mannetje
En kunnen de minder betaalde toch nog een leuk weekend hebben .
Dit geld dan voor mensen die meer als 500 € pm pensioen genieten 8-)

Wim
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Camperaars in Dalfsen houden deur dicht bij het betalen



Bericht door johan1950 »

Dan blijft je spaarbus dus leeg. Hoe wil je controleren wat iemand zijn pensioen is ?
Johan en Ina Gols
Plaats reactie